Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 318467

Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje)


Predrag Oreški; Tanja Oreški
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) // 9. CARNetova korisnička konferencija: korisnik u fokusu
Rijeka, Hrvatska, 2007. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 318467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje)
(The analysis of the potential to use free open-source software in teaching informatics in primary education (lesson modules related to Problem solving and programming))

Autori
Predrag Oreški ; Tanja Oreški

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
9. CARNetova korisnička konferencija: korisnik u fokusu / - , 2007

Skup
9. CARNetova korisnička konferencija: korisnik u fokusu

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19-21.11

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
programiranje; softver; otvoreni kod; osnovna škola; hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS)
(programming; software; open source code; primary school; Croatian National Educational Standard (HNOS))

Sažetak
U ovom se radu nastoji dokazati teza da se nastava u osnovnim školama iz predmeta Informatika (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) može obavljati uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (Free Open Source Software – FOSS) isto kao što se obavlja uz pomoć komercijalno dobavljivog vlasničkog softvera. Analiza najčešće korištenih programskih alata obavlja se u odnosu na najnoviji nastavni plan i program za osnovnu školu - Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS). U radu je praktično pokazano na koji se način besplatan softver otvorenog izvornog koda može koristiti u svakodnevnoj nastavi programiranja u primarnom obrazovanju. U radu se analizira mogućnost korištenja besplatnog operacijskog sustava (Ubuntu Linux) i besplatnih programskih alata (FreeBasic, KTurtle, ) kao ravnopravnih besplatnih zamjena za vlasničke operacijske sustave (razne inačice Microsoft Windows) i vlasničke programske alate (Microsoft Qbasic, Terrapin Logo). Mogućnosti besplatnih programskih alata analiziraju se u odnosu na nastavne cjeline, teme te zahtjeve nastavnog programa HNOS, a prikazuju se i rezultati analize. Učenjem i radom uz pomoć besplatnog softvera otvorenog koda učenicima se pruža mogućnost izbora operacijskog sustava i korisničkog softvera koji će koristiti i kod kuće. Ako se učenici odluče za korištenje besplatnog softvera otvorenog izvornog koda na svojim osobnim računalima tada se rješava i mogući problem nelegalnih licenci komercijalnih operacijskih sustava, uredskih aplikacija te drugih korisničkih komercijalno dobavljivih programa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
016-0000000-1746 - Komunikacijske vještine i tehnologije u komunikaciji Internetom i e-obrazovanju (Bubaš, Goran, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin

Citiraj ovu publikaciju:

Predrag Oreški; Tanja Oreški
Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje) // 9. CARNetova korisnička konferencija: korisnik u fokusu
Rijeka, Hrvatska, 2007. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Predrag Oreški & Tanja Oreški (2007) Analiza mogućnosti izvođenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomoć besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rješavanje problema i programiranje). U: 9. CARNetova korisnička konferencija: korisnik u fokusu.
@article{article, year = {2007}, keywords = {programiranje, softver, otvoreni kod, osnovna \v{s}kola, hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS)}, title = {Analiza mogu\'{c}nosti izvo\djenja nastave iz informatike u primarnom obrazovanju uz pomo\'{c} besplatnog softvera otvorenog izvornog koda (nastavna cjelina Rje\v{s}avanje problema i programiranje)}, keyword = {programiranje, softver, otvoreni kod, osnovna \v{s}kola, hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS)}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, year = {2007}, keywords = {programming, software, open source code, primary school, Croatian National Educational Standard (HNOS)}, title = {The analysis of the potential to use free open-source software in teaching informatics in primary education (lesson modules related to Problem solving and programming)}, keyword = {programming, software, open source code, primary school, Croatian National Educational Standard (HNOS)}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font