Pregled bibliografske jedinice broj: 318152
Genetic Algorithm for Solving Berth and Quay Cranes Assignment problems
Genetic Algorithm for Solving Berth and Quay Cranes Assignment problems // 2nd International Conference on Ports and Waterways – POWA 2007 / Jolić, Natalija (ur.).
Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 165-177 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 318152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Genetic Algorithm for Solving Berth and Quay Cranes Assignment problems
Autori
Krčum, Maja ; Gudelj, Anita ; Vlahinić, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2nd International Conference on Ports and Waterways – POWA 2007
/ Jolić, Natalija - Zagreb : Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 165-177
ISBN
978-953-243-019-6
Skup
Ports and Waterways – POWA 2007 LUKE I PLOVNI PUTOVI
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 05.10.2007. - 06.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kontejnerski terminal; mjesto sidrišta; kontejnerske dizalice; raspored; optimalizacija; genetski algoritam
(container terminal; berth allocation; quay cranes; scheduling; optimization; genetic algorithm)
Sažetak
Upravljanje kontejnerskim terminalima je složen proces koji uključuje veliki broj odluka. Sidrište plovila u luci je najvažniji resurs koji utječe na kapacitet terminala. Problem je odrediti najprikladnije mjesto sidrenja plovila koji dolaze u luku obzirom na raspored dizalica. Da bi se ovaj problem riješio, mora se istovremeno voditi računa i o udaljenosti sidrišta i o broju dostupnih dizalica. U radu se analizira optimalizacijska metoda – genetski algoritam (GA) za određivanje najboljeg rasporeda te sidrišta plovila koji dolaze u luku i dizalica. GA je koristan za nalaženje rješenja bliskih optimalnom, jer je prostor rješenja problema najčešće prevelik da bi računalo moglo pretražiti sva rješenja u nekom razumnom vremenu. GA zahtjeva značajno vrijeme izvođenja, ali sigurnost dobivenih rezultata se povećava postupkom ponavljanja procesa rješavanja. Svrha optimiranja je da se skrati vrijeme čekanja plovila u lukama, vrijeme koje je potrebno za utovar/istovar tereta na/u plovila, kako bi se upravljanje kontejnerskim terminalima bilo jeftinije.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
173265
250-2502209-2364 - Nove tehnologije u dijagnostici i upravljanja brodskih porivnih sustava (Komar, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka,
Pomorski fakultet, Split