Pregled bibliografske jedinice broj: 317914
Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi
Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi // Odgojne znanosti, 9 (2007), 2(14); 319-331 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 317914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi
(Kinesiological activities and the free time of young school-age children)
Autori
Prskalo, Ivan
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 9
(2007), 2(14);
319-331
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
kineziološka aktivnost; slobodno vrijeme; učenici; primarno obrazovanje
(kinesiological activity; free time; children; primary education)
Sažetak
Istraživanje na uzorku od ukupno 287 učenica i učenika od 1. do 4. razreda osnovnih škola (dobi 7 -10 godina) pokazalo je zabrinjavajuće nisku frekvenciju odgovora koji predmet tjelesna i zdravstvena kultura po značaju stavljaju na prvo mjesto po značaju za budući život (13%) dok je preferencija tog predmeta nešto viša (37%). Provedba slobodnog vremena u nekoj karakterističnoj statičnoj aktivnosti je značajno viša (27%) nego u nekoj kineziološkoj aktivnosti (17%). Kako današnju civilizaciju označava prekomjerna težina, živčana napetost što je sve više prisutno i u mladih situacija je tim ozbiljnija. Slobodno vrijeme djece i mladeži sve se više koristi za aktivnosti kojima nije potreban gotovo nikakav mišićni napor. Spol je presudan čimbenik kod preferencije predmeta i procjene njegova značaja a dobne razlike unekoliko utječu na izbor provedbe slobodnog vremena i sudjelovanje u izvanškolskim kineziološkim aktivnostima. Pri tome u školi u izvannnastavnim aktivnostima je značajno manji broj djece nego u izvanškolskim. To samo po sebi ne bi bio problem ako nije pokazatelj nespremnosti škole da udovolji potrebama djece u potpunosti. Tjelesno vježbanje stvara ravnotežu u mnogim fiziološkim regulacijskim i funkcionalnim mehanizmima. Današnje spoznaje potvrđuju da se sustavnim, znanstveno utemeljenim vježbanjem bitno može utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja već u znatnoj mjeri i na kognitivne funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju mladih na varijabilne uvjete života i rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Prskalo
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistics and language Behavior Abstracts