Pregled bibliografske jedinice broj: 317878
Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije
Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 411-440 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 317878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Taksonomija svjetskih razvoja u obrazovanju: prema (de)konstrukciji pedagogije
(Taxonomy of world-wide developments in education: towards (de)construction of pedagogy)
Autori
Nikša Nikola Šoljan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 411-440
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske - Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društva znanja; cjeloživotno obrazovanje; obrazovne politike; reforme obrazovanja; privatizacija obrazovanja; standardizacija obrazovanja; internacionalizacija obrazovanja; Bolonjski proces; (de)konstrukcija pedagogije
(knowledge societies; life-long education; educational poltics; education reforms; privatization of education; standardization of education; internalization of education; Bologna process; (de)construction of pedagogy)
Sažetak
U ovom radu analizirano je nekoliko razvoja u obrazovanju koji su znakoviti za pojedine zemlje, regije ili svijet u cjelini. Posebno su analizirani sljedeći razvoji: vrijednost obrazovanja i to kvalitetnog obrazovanja ; obrazovne politike i sve veći značaj metapolitičkih odluka ; dominantni obrasci reformi obrazovanja ; procesi privatizacije obrazovanja ; dvojbe standardizacije obrazovanja ; internacionalizacija obrazovanja ; Bolonjski proces te utjecaj svjetskih razvoja u obrazovanju na (de)konstrukciju pedagogije kao znanosti i prakse odgoja i obrazovanja. Izbor analiziranih razvoja obavljen je prema osobnom uvidu autora. Zasigurno bi koji drugi autor suvremene svjetske razvoje u obrazovanju vidio na ponešto drukčiji način. To stoga što su izbori uvijek pitanje osobnih autorovih pristupa i preferencija. Analiza pojedinih razvoja izvedena je na način koji nije zaobišao stanje stvari u području hrvatskog obrazovanja. Naime, redovito se u radu svjetske razvoje vezivalo za hrvatski nacionalni kontekst. Takav pristup pridonio je stvaranju slike o hrvatskom obrazovanju u međunarodnom prostoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb