Pregled bibliografske jedinice broj: 317867
Pedagogija: između ideje čovjeka i potreba društva nabačaj problema i temeljna izlazišta
Pedagogija: između ideje čovjeka i potreba društva nabačaj problema i temeljna izlazišta // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 296-303 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 317867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija: između ideje čovjeka i potreba društva nabačaj problema i temeljna izlazišta
(Pedagogy: between)
Autori
Zvonimir Komar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 296-303
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske - Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pedagogija; odgoj; ideja; pojedinac; društvo; humanizam; kapitalizam
(pedagogy; education; individual; society; humanism; capitalism)
Sažetak
Pedagogija kao osebujna znanost, ako se bavi odgojem, fundamentalno može postojati kao primat jednoga od svoja dva moguća načina. Prvi je način pojmovnog mišljenja općevaljanih bića te kulturnih vrijednosti, koje su bit slobodnoga samoodređujućeg pojedinca i društva kao istinske zajednice-a upravo to su odgojem , te utoliko i pedagogijom intendirna bića, tj. subjekti odgoja. Idejnim propitivanjem ove mogućnosti odnosa spram tih bića, rad će pokušati razmotriti i njezinu razliku , tj. drugi fundamentalni način postojanja pedagogije kao primata odnosa spram ozbiljene biti današnjih naprednih društava, viđene kao mnoštva izvanvrijednosnih, desupstancijaliziranih tvorevina, čija indirektna "supstancija" se u konsekvenci krajnjeg subjektivizma svodi na proizvođačko-potrošački krug koji napreduje kao samosvrha.u razlici ovih dvaju ustroja biti pojedinca te biti društva, pokušat će se naznačiti dvije fundamentalne mogućnosti znanstvene pedagogije između ideje čovjeka i potreba društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb