Pregled bibliografske jedinice broj: 317859
Interkulturalne komponente odgoja i obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina
Interkulturalne komponente odgoja i obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina // Prvi kongres pedagoga Hrvatske "Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja" : zbornik radova. 2.sv. / Previši, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 58-55 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 317859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne komponente odgoja i obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina
(Inerculcural components of national minorities education)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prvi kongres pedagoga Hrvatske "Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja" : zbornik radova. 2.sv.
/ Previši, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 58-55
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Kongres pedagoga Hrvatske "Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja" (1 ; 2007)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
multikulturalno društvo; nacionalne manjine; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalne kompetencije; inetrkulturalni identitet
(multicultural society; national minorities; intercultural education; inetrcutural competences; inercultural identity)
Sažetak
Zadaća interkulturalnog odgoja i obrazovanja u hrvatskim školama istovjetna je onima u europskom kontekstu, uz poštovanje specifičnosti hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava. Pritom je ustroj odgoja i obrazovanja pripadnika nacionalnih manjina i organizacija nastavnog procesa na jeziku i pismu nacionalnih manjina, na područjima gdje broj polaznika pripadnika nacionalnih manjina to dopušta vidljiv u različitim modelima za koje se pripadnici manjinskih zajednica slobodno opredjeljuju u skladu s brojem učenika na pojedinim područjima Republike Hrvatske. Interkulturalni odgoj i obrazovanje implicira nov pristup razradi nastavnih programa te uvođenje inovacijskih oblika rada, pri čemu odgajatelji, učitelji i nastavnici postaju moderatorima interkulturalnog učenja, a težnja za postizanjem interkulturalne kompetencije i jačanje interkulturalnog identiteta čine bitne komponente odgoja i obrazovanja nacionalnih manjina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)