Pregled bibliografske jedinice broj: 317740
Uloge autora udžbenika hrvatskoga jezika
Uloge autora udžbenika hrvatskoga jezika // Hrvatski, 5 (2007), 1; 57-74 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 317740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloge autora udžbenika hrvatskoga jezika
(Role of Croatian Language Textbook Writers)
Autori
Nemeth-Jajić, Jadranka ; Pandžić, Vlado
Izvornik
Hrvatski (0347-6553) 5
(2007), 1;
57-74
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
uloge autora udžbenika; simetrično-interaktivna komunikacija; nedirektivni oblici obraćanja; uvrštavanje poglavlja/udžbeničkih jedinica u cjelinu udžbenika
(role of textbook writers; symmetrically-interactive communication; non-directive forms of addressing; inclusion of chapters/modules into the whole of the book)
Sažetak
U udžbenicima hrvatskoga jezika zamjećuje se nastojanje za smanjivanjem dominantne uloge autora i za ostvarivanjem demokratskog stila komunikacije s učenikom, a što je u skladu s koncepcijama suvremene nastave koja učenika postavlja u središte nastavnoga procesa. Autori udžbenika pred izazovom su ostvarivanja novih uloga: sugovornika, predlagača i poticatelja zanimljivih aktivnosti, suradnika i suveznika u učenju. U radu naznačujemo neke mogućnosti koje udžbenici kao tekstualni medij u tu svrhu mogu iskoristiti. Pozornost posvećujemo nedirektivnim oblicima obraćanja i načinima obraćanja autora učenicima na početku i na kraju udžbenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb