Pregled bibliografske jedinice broj: 317684
Efikasnost individualiziranog obrazovanja u konzultativno-instruktivnoj nastavi
Efikasnost individualiziranog obrazovanja u konzultativno-instruktivnoj nastavi // Odgoj i samoupravljanje, 2 (1982), 1; 125-168 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 317684 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efikasnost individualiziranog obrazovanja u konzultativno-instruktivnoj nastavi
(The Efficiency of Individualized Education in Consultative and Instructive Teaching)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Odgoj i samoupravljanje (0351-4889) 2
(1982), 1;
125-168
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
individualizirano obrazovanje; obrazovanje odraslih; nastava na daljinu
(individualized education; adult education; distance teaching)
Sažetak
Predmet ovog eksperimentalnog istraživanja bio je problem individualiziranog stjecanja znanja u konzultativno-instrktivoj nastavi matematike. Njime je trebalo provjeriti dvije hipoteze i realizirati nekoliko posebnih istraživačkih zadataka. Kao zavisne varijable u eksperimentu promatrani su opći efekti učenja i trajnost znanja, a kao nezavisna varijabla sam postupak individualiziranog stjecanja znanja. Na temelju teorijsko-komparativnog proučavanja , te sistematske analize naše nastavne prakse anticiiran je model koji se bez mnogo materijalnih ulaganja može primjenjivati u nastavnoj praksi. U čitavu se modelu uočavaju dva relativno ovojena segmenta: individualizirano nadoknađivanje predznanja nastavnim listovima za nadoknađivanje, te individualizirano stjecanje znanja individualnim radom na posebno pripremljenom materijalu uz individualnu i individualiziranu instruktivnu pomoć nastavnika. Eksperimentalno istraživanje je provedeno na uzorku od 63 polanika večernje nastave za odrasle. Razlika u aritmetičkim sredinama kontrolne i eksperimentalne skupine testirana je Wilcoxonovim testom ekvivalentnih parova. Rezultati su prikazani tabelarno i grafički, a na kraju je osežan sažetak na engleskom i ruskom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija