Pregled bibliografske jedinice broj: 317408
Kako odgojitelji percipiraju karakteristike nasilja nad djecom i između djece predškolske dobi?
Kako odgojitelji percipiraju karakteristike nasilja nad djecom i između djece predškolske dobi? // Psihologija i nasilje u suvremenom društvu : zbornik radova znanstveno-stručnog skupa Psihologija nasilja i zlostavljanja / Kolesarić, Vladinir (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet., 2007. str. 143-158 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 317408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako odgojitelji percipiraju karakteristike nasilja nad djecom i između djece predškolske dobi?
(How Teachers in Kindergarten Percive Characteristics of the Violence toward and between Pre-school CHildern?)
Autori
Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Psihologija i nasilje u suvremenom društvu : zbornik radova znanstveno-stručnog skupa Psihologija nasilja i zlostavljanja
/ Kolesarić, Vladinir - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet., 2007, 143-158
ISBN
978-953-6456-78-9
Skup
Znanstveno-stručni skup Psihologija nasilja i zlostavljanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.11.2006. - 01.12.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje nad i među djecom; odgojiteljice; percepcija; pojavnost
(violence towards and between children; teachers; perception; appearance)
Sažetak
Razvijeni su modeli koji su nastojali tumačiti nasilje nad djecom. Oblici zlostavljanja djece najčešće se dijele na fizičko, emocionalno, seksualno. Oblici zanemarivanja djece su: zdravstveno ili medicinsko, obrazovno i emocionalno. Za sve te oblike manifestno su uočljivi fizički indikatori, te specifična indikativna ponašanja djeteta. Nasilništvo među djecom se može definirati kao zlostavljanost ili viktimiziranost jednog djeteta kada je opetovano i trajno izloženo negativnim postupcima od strane jednoga ili više druge djece. U odnosu na nasilništvo među djecom, razlikuju se djeca nasilnici i žrtve. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi neke karakteristike nasilja nad i među djecom predškolske dobi, u dječjem vrtiću. Kao problemi, određeni su: utvrđivanje učestalosti karakteristika nasilja nad djecom kod kuće i u dječjem vrtiću ; utvrđivanje učestalosti s kojom se odgojitelji susreću s pojedinim oblicima zlostavljanja i zanemarivanja djece ; utvrđivanje učestalosti s kojom se odgojitelji susreću s djecom koja su “ nasilnici” odnosno “ žrtve” , u odgojnim grupama u kojima rade. Ispitan je prigodni uzorak odgajateljica (N=38), u Zaprešiću, heterogene duljine radnog staža, iz 19 različitih odgojnih grupa Vrtića (s ukupno 480 djece). Premda je broj sudionika u istraživanju mali, može se pretpostaviti da postoje razlike u percepciji znakova nasilja nad i među djecom, ovisno o dobnoj grupi djece u kojoj odgojiteljica radi. U mlađim dobnim skupinama češće se izgleda percipiraju znakovi fizičkog nasilja, a u starijim emocionalnog. Znakovi emocionalnog nasilja nad djecom češće se zamjećuju kod kuće, nego u vrtiću. Nema statistički značajne razlike u zastupljenosti različitih oblika zanemarivanja. Odgojiteljice se statistički značajno češće susreću s djecom koja su “ nasilnici” (u oko 10 % slučajeva) nego “ žrtve” (6 %), u odgojnim grupama u kojima rade. Etički « ; osjetljiva» ; problematika te činjenica da su ispitanici odgojiteljice, a ne djeca, glavna su ograničenja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija