Pregled bibliografske jedinice broj: 317407
Istraživanje razloga i načina roditeljskog „ discipliniranja“ djece predškolske dobi.
Istraživanje razloga i načina roditeljskog „ discipliniranja“ djece predškolske dobi. // Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa Psihologija nasilja i zlostavljanja / Vladimir Kolesarić (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet., 2007. str. 177-188 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 317407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje razloga i načina roditeljskog „ discipliniranja“ djece predškolske dobi.
(RESEARCHING VARIOUS REASONS AND MODES OF « ; DISCIPLINING» ; PRE-SCHOOL CHILDREN BY THEIR PARENTS)
Autori
Veselinović, Zvjezdana, Sindik, Joško, Janković, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova znanstveno-stručnog skupa Psihologija nasilja i zlostavljanja
/ Vladimir Kolesarić - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet., 2007, 177-188
Skup
Psihologija nasilja i zlostavljanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.11.2006. - 01.12.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
discipliniranje; roditelji; načini; razlozi; predškolska djeca
(discipline; parents; modes; reasons; preschool children)
Sažetak
Opisane su karakteristike discipliniranja djeteta, s naglaskom na relacije pojmova zlostavljanja, discipliniranja i kažnjavanja djece. Cilj istraživanja bio je utvrditi neka od obilježja načina i razloga discipliniranja djece, od strane njihovih roditelja, u dvije gradske sredine. Definirani su sljedeći problemi utvrđivanja čestine: načina i razloga na koje/zbog kojih roditelji discipliniraju svoje dijete, te u kojoj mjeri su roditelji zadovoljni svojim djetetom i načinom na koji ga odgajaju svoje dijete. Potom su utvrđene korelacije između načina i razloga discipliniranja djece i zadovoljstva djetetom te stilom odgoja djece. Utvrđene se i razlike u tom pogledu, između dvije gradske sredine (Zagreb i Zaprešić). Ispitivanjem su obuhvaćeni prigodni uzorci roditelja djece polaznika redovitog programa Dječjeg vrtića « ; Maslačak» ; u Zaprešiću, te roditelja zagrebačkog Dječjeg vrtića « ; Grigor Vitez» ; (N=334). Podaci su prikupljeni primjenom prigodno sastavljenog Upitnika za roditelje (autorica B. Starc). Rezultati su pokazali: roditelji najčešće koriste one odgojne metode koje su poželjne, dakle usmjerene na razvoj sigurnog i samopouzdanog pojedinca. Najrjeđe su zastupljene metode fizičkog kažnjavanja, te onih metoda koje vrijeđaju djetetovo dostojanstvo. Djetetova neposlušnost, plač i hiperaktivnost, najčešći su razlozi djetetova discipliniranja. Većina roditelja je izrazito zadovoljna svojim djetetom, ali i vlastitim načinom odgajanja djeteta. Roditelji su nešto zadovoljniji svojim djetetom nego vlastitim roditeljskim sposobnostima. Broj statistički značajnih korelacija između procjena zadovoljstva djetetom i načinom njegova odgajanja, s načinima i razlozima discipliniranja je relativno mali, pa drugi faktori možda bolje mogu objasniti razloge zadovoljstva djetetom i stilom odgoja. Broj statistički značajnih razlika između načina i razloga discipliniranja djece, kod ispitanih roditelja u ova dva grada je mali. U samo tri načina i tri razloga discipliniranja djece u kojima su pronađene značajne razlike. Vjerojatno je da neki drugi faktori više utječu na zadovoljstvo djetetom i odgojem, osim načina discipliniranja. Osnovno ograničenje istraživanja je neobjektivnost roditelja, zbog osobne uključenosti u odgoj djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija