Pregled bibliografske jedinice broj: 317294
Roditeljska evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola"
Roditeljska evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola" // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 2 (2000), 1; 21-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 317294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola"
(Parents' evaluation of the "active/efficient school" curriculum)
Autori
Matijević, Milan ; Bratko, Denis ; Ljubin, Tajana
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 2
(2000), 1;
21-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
evaluacija ; roditelji ; kurikulum ; elementarna škola
(evaluation ; parents ; curriculum ; elementar school)
Sažetak
U razdoblju 1994 - 1999 u osnovnim školama u Hrvatskoj proveden je projekt edukacije učitelja pod nazivom "Aktivna/efikasna škola, kojem je cilj bio implementacija nastave orijentirane na učenika. Projekt je unosio promjene u razne dijelove kurikuluma: u ciljeve, nastavne strategije i nastavnoj klimi. Za ocjenu uspješnosti kurikuluma Aktivna/efikasna škola provedena je vanjska evaluacija od strane nezavisne skupine eksperata u kojoj su uspoređene škole u kojima se provodio program Aktivna/efikasna škola s kontrolnim školama. U ovom radu prikazani su rezultati evaluacije na uzorku roditelja. Ispitivanje je provedeno metodom ankete, a obuhvaćeno je 294 roditelja učenika eksperimentalnih škola i 247 roditelja učenika kontrolnih škola. Roditelji iz eksperimentalnih škola smatraju da takve škole u većoj mjeri smanjuju strah od škole, prepoznaju posebne potrebe učenika, razvijaju kreativost učenika i suradnju s drugim učenicima i omogućuju dobru komunikaciju između učitelja i učenika. Oni također primjećuju da su njihova djeca tijekom nastave više spremna na suradnju s drugim učeicima nego li je to slučaj u kontrolnim školama. Roditleji iz eksperimentalnih škola pokazuju i veću uključenost u obrazovni proces, vidljivo kroz njihovu veću uključenost u provjeravanje domaće zadaće, a sveukupno su zadovoljuniji školom od kontrolne grupe roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb