Pregled bibliografske jedinice broj: 317129
Mentorska nastava u osnovnoj školi
Mentorska nastava u osnovnoj školi // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 5 (1996), 1(21); 129-145 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 317129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mentorska nastava u osnovnoj školi
(Mentorship teaching in Elementary school)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 5
(1996), 1(21);
129-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
mentorska nastava ; osnvona škola ; učitelji
(mentorship teaching ; elementary school ; teachers)
Sažetak
U današpnjoj osnovnoj školi u Hrvatskoj dominira frontalna nastava u razredno-predmetno-satnom sustavu. Ta je nastava više orijentirana na učitelja negoli na učenika. Tu je važno što radi učitelj i kako se realizira program, a učenici uglavnom sjede, slušaju i gledaju. Autor je proučavao deset godina kakav je u takvoj nastavi položaj učenika s posebnim edukativnim potrebama - i djece s teškoćama u razvoju kao i djece u koje je uočena natprosječnost u svim područjima ili talentiranost za neku aktivnost. Proučeno je 95 slučajeva djece s teškoćama u razvpoju i 25 natprosječnih i talentiranih učenika. U priloženim su tablicama osnovni podaci samo za 20 slučajeva djece s teškoćama u razvoju i 10 slučajeva iznadprosječne i talentirane djece. Sustavnim promatranjem u nasstavnim situacijama, proučavanjem školske dokumentacije i učeničkih radova te intervjuiranjem djece, roditelja i učitelja, analizirani su načini pružanja instruktivne pomoći takvim učenicima, odnosno nastavne metode i strategije. Svakako je najprimjerenije osiguranje mentorske pomoći takvim učenicima. Autor prikazuje narav takve nastave i upozorava na teškoće koje prate pokušaje učitelja da mentorski vode i usmjeravaju učenike s posebnim edukativnim potrebama u uvjetima zajedničke nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus