Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 317129

Mentorska nastava u osnovnoj školi


Matijević, Milan
Mentorska nastava u osnovnoj školi // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 5 (1996), 1(21); 129-145 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 317129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mentorska nastava u osnovnoj školi
(Mentorship teaching in Elementary school)

Autori
Matijević, Milan

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 5 (1996), 1(21); 129-145

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
mentorska nastava ; osnvona škola ; učitelji
(mentorship teaching ; elementary school ; teachers)

Sažetak
U današpnjoj osnovnoj školi u Hrvatskoj dominira frontalna nastava u razredno-predmetno-satnom sustavu. Ta je nastava više orijentirana na učitelja negoli na učenika. Tu je važno što radi učitelj i kako se realizira program, a učenici uglavnom sjede, slušaju i gledaju. Autor je proučavao deset godina kakav je u takvoj nastavi položaj učenika s posebnim edukativnim potrebama - i djece s teškoćama u razvoju kao i djece u koje je uočena natprosječnost u svim područjima ili talentiranost za neku aktivnost. Proučeno je 95 slučajeva djece s teškoćama u razvpoju i 25 natprosječnih i talentiranih učenika. U priloženim su tablicama osnovni podaci samo za 20 slučajeva djece s teškoćama u razvoju i 10 slučajeva iznadprosječne i talentirane djece. Sustavnim promatranjem u nasstavnim situacijama, proučavanjem školske dokumentacije i učeničkih radova te intervjuiranjem djece, roditelja i učitelja, analizirani su načini pružanja instruktivne pomoći takvim učenicima, odnosno nastavne metode i strategije. Svakako je najprimjerenije osiguranje mentorske pomoći takvim učenicima. Autor prikazuje narav takve nastave i upozorava na teškoće koje prate pokušaje učitelja da mentorski vode i usmjeravaju učenike s posebnim edukativnim potrebama u uvjetima zajedničke nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Mentorska nastava u osnovnoj školi // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 5 (1996), 1(21); 129-145 (recenziran, članak, stručni)
Matijević, M. (1996) Mentorska nastava u osnovnoj školi. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 5 (1(21)), 129-145.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {1996}, pages = {129-145}, keywords = {mentorska nastava, osnvona \v{s}kola, u\v{c}itelji}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {5}, number = {1(21)}, issn = {1330-0288}, title = {Mentorska nastava u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {mentorska nastava, osnvona \v{s}kola, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {1996}, pages = {129-145}, keywords = {mentorship teaching, elementary school, teachers}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {5}, number = {1(21)}, issn = {1330-0288}, title = {Mentorship teaching in Elementary school}, keyword = {mentorship teaching, elementary school, teachers} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font