Pregled bibliografske jedinice broj: 316852
Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete
Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete // Zrno (Zagreb), 19 (2008), 78-79; 6-9 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 316852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete
(Didactical strategies ih child oriented teaching)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Zrno (Zagreb) (0353-636X) 19
(2008), 78-79;
6-9
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
didaktičke strategije; kurikulum; nastava orijentirana na dijete
(diddactical strategies; curriculum; child oriented teaching)
Sažetak
DIDAKTIČKE STRATEGIJE U NASTAVI USMJERENOJ NA DIJETE Sažetak Teško je izdvojeno razmatrati bilo koji čimbenik (varijablu) školskog (i/ili) nastavnog kurikuluma, a da se osnovne kurikularne varijable ne dovode u međusobnu povezanost. Naime, svi čimbenici nastavnog kurikuluma međusobno su povezani, isprepleteni i uvjetovani. Ciljevi odgoja i obrazovanja uvjetuju izbor didaktičkih strategija te mjesta i didaktičkh scenarija uz koje će biti ostvareni ili ostvarivani. Na kraju nastavnog procesa vrednuje se (procjenjuje) ostvarenost ciljeva nastave. Izbor nastavnih sadržaja ovisi o prirodi ciljeva odgoja i obrazovanja. Model vrednovanja ovisi o načinu iskazivanja ciljeva (operativni ciljevi, opisane kompetencije itd.). U nastavi koja bi mogla biti označena (opisana) sintagmom nastava usmjerena na učenika, učenik bi trebao biti aktivniji od učitelja. To se ne može postići u nastavi u kojoj se učitelj ili učiteljica pojavljuju kao predavači, kao demonstratori ili prikazivači. U takvoj (predavačko-prikazivačkoj) nastavi učenici mogu samo sjediti, slušati i gledati. To ne može zadovoljiti njihove biološke, socijalne ili samoaktualizirajuće potrebe, njihovu znatiželju i želju za djelovanjem. Učenici žele učiti, a učiti znači biti aktivan. Učiti znači stjecati iskustva. Nastava usmjerena na učenika ne može se ostvariti u učionici u kojoj je sav namještaj i oprema usklađen (prilagođen) s radom učitelja ili učiteljice. Tu je oprema za pokazivanje učenicima koji sjede i gledaju. Učitelji imaju suvremene projekcijske aparate. Za učenike je u takvim učionicama samo stolica za sjedenje i stol za pisanje. U takvim je uvjetima teško očekivati neke konstruktivne i kvalitetne aktivnosti učenika. U nastavi usmjerenon na učenika ne treba učitelj – predavač nego učitelj – mentor, učitelj – suradnik, učitelj – organizator.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb