Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 316852

Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete


Matijević, Milan
Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete // Zrno (Zagreb), 19 (2008), 78-79; 6-9 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 316852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete
(Didactical strategies ih child oriented teaching)

Autori
Matijević, Milan

Izvornik
Zrno (Zagreb) (0353-636X) 19 (2008), 78-79; 6-9

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
didaktičke strategije; kurikulum; nastava orijentirana na dijete
(diddactical strategies; curriculum; child oriented teaching)

Sažetak
DIDAKTIČKE STRATEGIJE U NASTAVI USMJERENOJ NA DIJETE Sažetak Teško je izdvojeno razmatrati bilo koji čimbenik (varijablu) školskog (i/ili) nastavnog kurikuluma, a da se osnovne kurikularne varijable ne dovode u međusobnu povezanost. Naime, svi čimbenici nastavnog kurikuluma međusobno su povezani, isprepleteni i uvjetovani. Ciljevi odgoja i obrazovanja uvjetuju izbor didaktičkih strategija te mjesta i didaktičkh scenarija uz koje će biti ostvareni ili ostvarivani. Na kraju nastavnog procesa vrednuje se (procjenjuje) ostvarenost ciljeva nastave. Izbor nastavnih sadržaja ovisi o prirodi ciljeva odgoja i obrazovanja. Model vrednovanja ovisi o načinu iskazivanja ciljeva (operativni ciljevi, opisane kompetencije itd.). U nastavi koja bi mogla biti označena (opisana) sintagmom nastava usmjerena na učenika, učenik bi trebao biti aktivniji od učitelja. To se ne može postići u nastavi u kojoj se učitelj ili učiteljica pojavljuju kao predavači, kao demonstratori ili prikazivači. U takvoj (predavačko-prikazivačkoj) nastavi učenici mogu samo sjediti, slušati i gledati. To ne može zadovoljiti njihove biološke, socijalne ili samoaktualizirajuće potrebe, njihovu znatiželju i želju za djelovanjem. Učenici žele učiti, a učiti znači biti aktivan. Učiti znači stjecati iskustva. Nastava usmjerena na učenika ne može se ostvariti u učionici u kojoj je sav namještaj i oprema usklađen (prilagođen) s radom učitelja ili učiteljice. Tu je oprema za pokazivanje učenicima koji sjede i gledaju. Učitelji imaju suvremene projekcijske aparate. Za učenike je u takvim učionicama samo stolica za sjedenje i stol za pisanje. U takvim je uvjetima teško očekivati neke konstruktivne i kvalitetne aktivnosti učenika. U nastavi usmjerenon na učenika ne treba učitelj – predavač nego učitelj – mentor, učitelj – suradnik, učitelj – organizator.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete // Zrno (Zagreb), 19 (2008), 78-79; 6-9 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Matijević, M. (2008) Didaktičke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete. Zrno (Zagreb), 19 (78-79), 6-9.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2008}, pages = {6-9}, keywords = {didakti\v{c}ke strategije, kurikulum, nastava orijentirana na dijete}, journal = {Zrno (Zagreb)}, volume = {19}, number = {78-79}, issn = {0353-636X}, title = {Didakti\v{c}ke strategije u nastavi usmjerenoj na dijete}, keyword = {didakti\v{c}ke strategije, kurikulum, nastava orijentirana na dijete} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2008}, pages = {6-9}, keywords = {diddactical strategies, curriculum, child oriented teaching}, journal = {Zrno (Zagreb)}, volume = {19}, number = {78-79}, issn = {0353-636X}, title = {Didactical strategies ih child oriented teaching}, keyword = {diddactical strategies, curriculum, child oriented teaching} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font