Pregled bibliografske jedinice broj: 316847
Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole
Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole // Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura / Previšić, Vlatko (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. str. 309-350
CROSBI ID: 316847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole
(Evaluation in the school curriculum)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura
Urednik/ci
Previšić, Vlatko
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
309-350
ISBN
978'953'0'61910-4
Ključne riječi
kurikulum, evaluacija, škola, primarno obrazovanje, sekundarno obrazovanje
(curriculum, evaluation, primary education, secondary education)
Sažetak
EVALUACIJA U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI Milan Matijević Učiteljski fakultet Sveučilište u Zagrebu Sažetak - U nastavnom kurikulumu evaluacija je važna varijabla i veoma važna aktivnost učenika i učitelja. Evaluacija ima snažan utjecaj na ukupno školsko i razredno-nastavno ozračje. Učenici vole školu u mjeri koliko su zadovoljni oblicima i rezultatima evaluacije, napose rezultatima unutarnje evaluacije. S obzirom na svrhu razlikuju se različite vrste evaluacije. U tekstu je prikazana priroda i filozofija vanjske i unutarnje evaluacije, te formativne i sumativne evaluacije u osnovnoj i srednjoj školi. Evaluacija donosi informacije učenicima i učiteljima o uspješnosti zajedničkog rada u nastavnom procesu. Priroda i vrste evaluacije ovise o filozofiji odgoja odnosno o pedagoškoj koncepciji neke škole. U stručnim krugovima prevladava stajalište da osnovna i obvezna škola treba omogućiti uspjeh svim sudionicima, odnosno da se osnovna pedagoška paradigma može iskazati sintagmom „ pedagogija uspjeha za sve“ . To znači da takva škola treba biti utemeljena na suradnji i nastojanjima učitelja da omoguće svakom učeniku optimalno ostvarivanje osobnih mogućnosti. Srednje općeobrazovne i strukovne škole nisu obvezne i utemeljene su na izvana postavljenim standardima te na selekciji i kompeticiji. Selekcija se odvija prilikom upisa u te škole te tijekom odvijanja nastavnih aktivnosti jer škola treba osigurati da svi učenici zadovolje postavljene kriterije i standarde. Te spoznaje o selektivnosti škole uvjetuju kriterije unutarnje evaluacije i školskog ocjenjivanja. Za postavljanje pedagoški svrsishodnog i kvalitetnog modela evaluacije treba definirati ciljeve. U radu su prikazane različite razine konkretizacije odgojnih i obrazovnih ciljeva te njihovo uvjetovanje izbora nastavnih strategija i modela evaluacije. U radu autor razmatra pitanja selektivnosti, kooperativnosti i kompetivnosti kao polazišta za definiranje svrhe i kriterija evaluacije, zatim prikazuje skale za školsko ocjenjivanje u Hrvatskoj i nekoliko drugih zemalja. Za početne razrede obveznog školovanja (prva tri razreda) autor preporuča za hrvatske škole opisno analitičko ocjenjivanje. Autor smatra da skalu školskih ocjena u Hrvatskoj (pet stupnjeva) treba temeljito preispitati, a napose logiku i smisao izračunavanja prosječne ocjene iz pojedinačnih ocjena za sve nastavne predmete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)