Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 316847

Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole


Matijević, Milan
Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole // Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura / Previšić, Vlatko (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. str. 309-350


CROSBI ID: 316847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole
(Evaluation in the school curriculum)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura

Urednik/ci
Previšić, Vlatko

Izdavač
Školska knjiga

Grad
Zagreb

Godina
2007

Raspon stranica
309-350

ISBN
978'953'0'61910-4

Ključne riječi
kurikulum, evaluacija, škola, primarno obrazovanje, sekundarno obrazovanje
(curriculum, evaluation, primary education, secondary education)

Sažetak
EVALUACIJA U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI Milan Matijević Učiteljski fakultet Sveučilište u Zagrebu Sažetak - U nastavnom kurikulumu evaluacija je važna varijabla i veoma važna aktivnost učenika i učitelja. Evaluacija ima snažan utjecaj na ukupno školsko i razredno-nastavno ozračje. Učenici vole školu u mjeri koliko su zadovoljni oblicima i rezultatima evaluacije, napose rezultatima unutarnje evaluacije. S obzirom na svrhu razlikuju se različite vrste evaluacije. U tekstu je prikazana priroda i filozofija vanjske i unutarnje evaluacije, te formativne i sumativne evaluacije u osnovnoj i srednjoj školi. Evaluacija donosi informacije učenicima i učiteljima o uspješnosti zajedničkog rada u nastavnom procesu. Priroda i vrste evaluacije ovise o filozofiji odgoja odnosno o pedagoškoj koncepciji neke škole. U stručnim krugovima prevladava stajalište da osnovna i obvezna škola treba omogućiti uspjeh svim sudionicima, odnosno da se osnovna pedagoška paradigma može iskazati sintagmom „ pedagogija uspjeha za sve“ . To znači da takva škola treba biti utemeljena na suradnji i nastojanjima učitelja da omoguće svakom učeniku optimalno ostvarivanje osobnih mogućnosti. Srednje općeobrazovne i strukovne škole nisu obvezne i utemeljene su na izvana postavljenim standardima te na selekciji i kompeticiji. Selekcija se odvija prilikom upisa u te škole te tijekom odvijanja nastavnih aktivnosti jer škola treba osigurati da svi učenici zadovolje postavljene kriterije i standarde. Te spoznaje o selektivnosti škole uvjetuju kriterije unutarnje evaluacije i školskog ocjenjivanja. Za postavljanje pedagoški svrsishodnog i kvalitetnog modela evaluacije treba definirati ciljeve. U radu su prikazane različite razine konkretizacije odgojnih i obrazovnih ciljeva te njihovo uvjetovanje izbora nastavnih strategija i modela evaluacije. U radu autor razmatra pitanja selektivnosti, kooperativnosti i kompetivnosti kao polazišta za definiranje svrhe i kriterija evaluacije, zatim prikazuje skale za školsko ocjenjivanje u Hrvatskoj i nekoliko drugih zemalja. Za početne razrede obveznog školovanja (prva tri razreda) autor preporuča za hrvatske škole opisno analitičko ocjenjivanje. Autor smatra da skalu školskih ocjena u Hrvatskoj (pet stupnjeva) treba temeljito preispitati, a napose logiku i smisao izračunavanja prosječne ocjene iz pojedinačnih ocjena za sve nastavne predmete.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole // Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura / Previšić, Vlatko (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. str. 309-350
Matijević, M. (2007) Evaluacija u nastavnom kurikulumu škole. U: Previšić, V. (ur.) Kurikulum: teorije, metodologija, sadržaj, struktura. Zagreb, Školska knjiga, str. 309-350.
@inbook{inbook, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Previ\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2007}, pages = {309-350}, keywords = {kurikulum, evaluacija, \v{s}kola, primarno obrazovanje, sekundarno obrazovanje}, isbn = {978'953'0'61910-4}, title = {Evaluacija u nastavnom kurikulumu \v{s}kole}, keyword = {kurikulum, evaluacija, \v{s}kola, primarno obrazovanje, sekundarno obrazovanje}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Previ\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2007}, pages = {309-350}, keywords = {curriculum, evaluation, primary education, secondary education}, isbn = {978'953'0'61910-4}, title = {Evaluation in the school curriculum}, keyword = {curriculum, evaluation, primary education, secondary education}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font