Pregled bibliografske jedinice broj: 315445
Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija // 18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja / Keresteš G ; Brković, I ; Butković A. (ur.).
Zagreb, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 315445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
(Relationship between personality factors derived from the BFQ and academic success of high school students)
Autori
Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja
/ Keresteš G ; Brković, I ; Butković A. - Zagreb, 2007
Skup
18. dani Ramira i Zorana Bujasa / 18th Ramiro i Zoran Bujas' Days
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13-15.12.2007 / December 13-15, 2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
ličnost; BFQ; školske ocjene
(Personality; BFQ; school grades)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih Big Five upitnikom i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije, u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Prema modelu Velikih pet dimenzija ličnosti, upitnik čine sljedeće ljestvice i podljestvice: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost/Empatija i Srdačnost/Prijateljstvo), Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine. Analiza korelacija pojedinih dimenzija ličnosti i općeg školskog uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnost, uključujući i obje njene poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7, 1% varijance školskog uspjeha učenika gimnazija, pri čemu osobina Savjesnost ima najveći udio (6, 1% objašnjene varijance). Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb