Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 315318

Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj


Miličević, Filip
Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj // Book of Abstracts - The 10th International Conference "Educational Research and School Practice": Role of Education in Reduction of Poverty Effects on Children in Transitional Countries
Beograd: Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007. (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 315318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj
(Socioeconomic reasons of success of pupils on national exams in Croatia)

Autori
Miličević, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Book of Abstracts - The 10th International Conference "Educational Research and School Practice": Role of Education in Reduction of Poverty Effects on Children in Transitional Countries / - Beograd : Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007

ISBN
978-86-7447-076-3

Skup
Role of education in reduction of poverty effects on children in transitional countries

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 15.11.2007. - 16.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
socio-ekonomski status; nacionalni ispiti; kulturni kapital; socijalni kapital; ekonomski kapital; Hrvatska
(socio-economic status; national exams; cultural capital; social capital; economic capital; Croatia)

Sažetak
U svijetu se sve više pozornosti posvećuje razvoju obrazovanja i podizanju njegove kvalitete. U skladu s globalnim trendovima, Hrvatska je 2004. godine započela s uvođenjem sustava vanjskog vrednovanja u srednje školstvo. Temeljna svrha novog sustava je podizanje i ujednačavanje kvalitete obrazovanja, ali i osuvremenjivanje te rasterećivanje nastavnog programa. Prvi nacionalni ispiti provedeni su 2006. godine za sve učenike prvih razreda gimnazija iz hrvatskog jezika, matematike, stranih jezika (engleski, francuski i njemački jezik) te talijanskog kao materinskog jezika. Rezultati ovih ispita prvi su objektivni pokazatelji o razini usvojenih znanja i vještina. Dobiveni rezultati predstavljaju polazište za različita edukacijska, sociološka i psihološka istraživanja. Još s pojavom knjige Human Capital Gary Beckera, odnos obrazovanja i gospodarstva postaje sve zanimljivi istraživačima. Brojna istraživanja su pokazala utjecaj stupnja obrazovanosti i veličine prihoda. S obzirom da mnoge razvijene zemlje i sve tranzicijske zemlje istočne i jugoistočne Europe imaju probleme sa starenjem stanovništva i niskim natalitetom, javlja se potreba za rastom produktivnosti i realizacijom svih raspoloživih ljudskih potencijala. Odnos obrazovanja i gospodarstva je dvosmjeran. Oba smjera zaslužuju istraživačku pozornost. Rezultati na nacionalnim ispitima predstavljaju podlogu za istraživanje utjecaja socio-ekonomske obiteljske pozadine na uspjeh učenika. Postoje tri osnovna elementa kroz koja će se sagledavati socio-ekonomska pozadina. Kulturni kapital se odnosi na posjedovanje kulturnih dobara, kulturnu kompetenciju i kulturne aktivnosti. Socijalni kapital se odnosi na interakciju učenika i roditelja te na sudjelovanje učenika u raznim školskim i izvanškolskim aktivnostima. Ekonomski status se mjeri indeksom posjedovanja materijalnih dobara. Očekuje se da sve tri varijable utječu na uspjeh na nacionalnim ispitima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100999

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Miličević, Filip
Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj // Book of Abstracts - The 10th International Conference "Educational Research and School Practice": Role of Education in Reduction of Poverty Effects on Children in Transitional Countries
Beograd: Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007. (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Miličević, F. (2007) Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj. U: Book of Abstracts - The 10th International Conference "Educational Research and School Practice": Role of Education in Reduction of Poverty Effects on Children in Transitional Countries.
@article{article, author = {Mili\v{c}evi\'{c}, Filip}, year = {2007}, pages = {160}, keywords = {socio-ekonomski status, nacionalni ispiti, kulturni kapital, socijalni kapital, ekonomski kapital, Hrvatska}, isbn = {978-86-7447-076-3}, title = {Socio-ekonomski uzroci uspjeha u\v{c}enika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj}, keyword = {socio-ekonomski status, nacionalni ispiti, kulturni kapital, socijalni kapital, ekonomski kapital, Hrvatska}, publisher = {Institut za pedagogijska istra\v{z}ivanja Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Mili\v{c}evi\'{c}, Filip}, year = {2007}, pages = {160}, keywords = {socio-economic status, national exams, cultural capital, social capital, economic capital, Croatia}, isbn = {978-86-7447-076-3}, title = {Socioeconomic reasons of success of pupils on national exams in Croatia}, keyword = {socio-economic status, national exams, cultural capital, social capital, economic capital, Croatia}, publisher = {Institut za pedagogijska istra\v{z}ivanja Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font