Pregled bibliografske jedinice broj: 315318
Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj
Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj // Book of Abstracts - The 10th International Conference "Educational Research and School Practice": Role of Education in Reduction of Poverty Effects on Children in Transitional Countries
Beograd: Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007. (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 315318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socio-ekonomski uzroci uspjeha učenika na nacionalnim ispitima u Hrvatskoj
(Socioeconomic reasons of success of pupils on national exams in Croatia)
Autori
Miličević, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Book of Abstracts - The 10th International Conference "Educational Research and School Practice": Role of Education in Reduction of Poverty Effects on Children in Transitional Countries
/ - Beograd : Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007
ISBN
978-86-7447-076-3
Skup
Role of education in reduction of poverty effects on children in transitional countries
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 15.11.2007. - 16.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socio-ekonomski status; nacionalni ispiti; kulturni kapital; socijalni kapital; ekonomski kapital; Hrvatska
(socio-economic status; national exams; cultural capital; social capital; economic capital; Croatia)
Sažetak
U svijetu se sve više pozornosti posvećuje razvoju obrazovanja i podizanju njegove kvalitete. U skladu s globalnim trendovima, Hrvatska je 2004. godine započela s uvođenjem sustava vanjskog vrednovanja u srednje školstvo. Temeljna svrha novog sustava je podizanje i ujednačavanje kvalitete obrazovanja, ali i osuvremenjivanje te rasterećivanje nastavnog programa. Prvi nacionalni ispiti provedeni su 2006. godine za sve učenike prvih razreda gimnazija iz hrvatskog jezika, matematike, stranih jezika (engleski, francuski i njemački jezik) te talijanskog kao materinskog jezika. Rezultati ovih ispita prvi su objektivni pokazatelji o razini usvojenih znanja i vještina. Dobiveni rezultati predstavljaju polazište za različita edukacijska, sociološka i psihološka istraživanja. Još s pojavom knjige Human Capital Gary Beckera, odnos obrazovanja i gospodarstva postaje sve zanimljivi istraživačima. Brojna istraživanja su pokazala utjecaj stupnja obrazovanosti i veličine prihoda. S obzirom da mnoge razvijene zemlje i sve tranzicijske zemlje istočne i jugoistočne Europe imaju probleme sa starenjem stanovništva i niskim natalitetom, javlja se potreba za rastom produktivnosti i realizacijom svih raspoloživih ljudskih potencijala. Odnos obrazovanja i gospodarstva je dvosmjeran. Oba smjera zaslužuju istraživačku pozornost. Rezultati na nacionalnim ispitima predstavljaju podlogu za istraživanje utjecaja socio-ekonomske obiteljske pozadine na uspjeh učenika. Postoje tri osnovna elementa kroz koja će se sagledavati socio-ekonomska pozadina. Kulturni kapital se odnosi na posjedovanje kulturnih dobara, kulturnu kompetenciju i kulturne aktivnosti. Socijalni kapital se odnosi na interakciju učenika i roditelja te na sudjelovanje učenika u raznim školskim i izvanškolskim aktivnostima. Ekonomski status se mjeri indeksom posjedovanja materijalnih dobara. Očekuje se da sve tri varijable utječu na uspjeh na nacionalnim ispitima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija