Pregled bibliografske jedinice broj: 315292
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (2006), 172/173 (2/3); 221-242 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 315292 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza
(Teachers' opinions on the National Exams: Qualitative analysis)
Autori
Prpić, Martina ; Miličević, Filip
Izvornik
Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (0038-0326) 44
(2006), 172/173 (2/3);
221-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
obrazovanje ; nacionalni ispiti ; ljudski kapital ; mišljenja nastavnika ; kvalitativna analiza ; vanjsko vrednovanje
(education ; national exams ; human capital ; teachers' opinions ; qualitative analysis ; external evaluation)
Sažetak
U sklopu provedbe nacionalnih ispita 2006. godine provedeno je istraživanje o mišljenjima nastavnika. U jednom dijelu upitnika nastavnici su zamoljeni da iznesu svoje komentare o nacionalnim ispitima i iskustvu rada u školstvu. Važnost nastavnika je sagledana u kontekstu teorije ljudskog kapitala. Iskustvo, promišljanja i stavovi nastavnika predstavljaju doprinos razvoju kvalitete obrazovnog sustava, ali i doprinos što boljem uvođenju sustava vanjskog vrednovanja. Rezultati kvalitativne analize upućuju na generalno pozitivan stav prema uvođenju nacionalnih ispita i državne mature. Ipak neke primjedbe zajedničke su svim nastavnicima i često se pojavljuju u komentarima. Smatraju da informacije o ispitima trebaju dobiti na vrijeme te predlažu usklađivanje ispita s udžbenicima i programom. Više primjedbi nalazimo kod komentiranja uvjeta rada. Izraženo je nezadovoljstvo preopširnim nastavnim programima, prevelikim razrednim odjelima, slabom tehničkom opremljenošću škola, slabim ili različitim predznanjem učenika koji se upisuju u gimnazije. Zajednički je stav nastavnika da su nacionalni ispiti iskorak prema podizanju kvalitete obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts