Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 315292

Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza


Prpić, Martina; Miličević, Filip
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (2006), 172/173 (2/3); 221-242 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 315292 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza
(Teachers' opinions on the National Exams: Qualitative analysis)

Autori
Prpić, Martina ; Miličević, Filip

Izvornik
Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (0038-0326) 44 (2006), 172/173 (2/3); 221-242

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
obrazovanje ; nacionalni ispiti ; ljudski kapital ; mišljenja nastavnika ; kvalitativna analiza ; vanjsko vrednovanje
(education ; national exams ; human capital ; teachers' opinions ; qualitative analysis ; external evaluation)

Sažetak
U sklopu provedbe nacionalnih ispita 2006. godine provedeno je istraživanje o mišljenjima nastavnika. U jednom dijelu upitnika nastavnici su zamoljeni da iznesu svoje komentare o nacionalnim ispitima i iskustvu rada u školstvu. Važnost nastavnika je sagledana u kontekstu teorije ljudskog kapitala. Iskustvo, promišljanja i stavovi nastavnika predstavljaju doprinos razvoju kvalitete obrazovnog sustava, ali i doprinos što boljem uvođenju sustava vanjskog vrednovanja. Rezultati kvalitativne analize upućuju na generalno pozitivan stav prema uvođenju nacionalnih ispita i državne mature. Ipak neke primjedbe zajedničke su svim nastavnicima i često se pojavljuju u komentarima. Smatraju da informacije o ispitima trebaju dobiti na vrijeme te predlažu usklađivanje ispita s udžbenicima i programom. Više primjedbi nalazimo kod komentiranja uvjeta rada. Izraženo je nezadovoljstvo preopširnim nastavnim programima, prevelikim razrednim odjelima, slabom tehničkom opremljenošću škola, slabim ili različitim predznanjem učenika koji se upisuju u gimnazije. Zajednički je stav nastavnika da su nacionalni ispiti iskorak prema podizanju kvalitete obrazovnog sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100999

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Filip Miličević (autor)

Avatar Url Martina Prpić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Prpić, Martina; Miličević, Filip
Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (2006), 172/173 (2/3); 221-242 (recenziran, članak, stručni)
Prpić, M. & Miličević, F. (2006) Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza. Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (172/173 (2/3)), 221-242.
@article{article, author = {Prpi\'{c}, Martina and Mili\v{c}evi\'{c}, Filip}, year = {2006}, pages = {221-242}, keywords = {obrazovanje, nacionalni ispiti, ljudski kapital, mi\v{s}ljenja nastavnika, kvalitativna analiza, vanjsko vrednovanje}, journal = {Sociologija sela : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje prostornoga i sociokulturnog razvoja}, volume = {44}, number = {172/173 (2/3)}, issn = {0038-0326}, title = {Mi\v{s}ljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza}, keyword = {obrazovanje, nacionalni ispiti, ljudski kapital, mi\v{s}ljenja nastavnika, kvalitativna analiza, vanjsko vrednovanje} }
@article{article, author = {Prpi\'{c}, Martina and Mili\v{c}evi\'{c}, Filip}, year = {2006}, pages = {221-242}, keywords = {education, national exams, human capital, teachers' opinions, qualitative analysis, external evaluation}, journal = {Sociologija sela : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje prostornoga i sociokulturnog razvoja}, volume = {44}, number = {172/173 (2/3)}, issn = {0038-0326}, title = {Teachers' opinions on the National Exams: Qualitative analysis}, keyword = {education, national exams, human capital, teachers' opinions, qualitative analysis, external evaluation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font