Pregled bibliografske jedinice broj: 315149
Odnos između nasilja među djecom u školi, empatije i kvalitete obiteljskih interakcija
Odnos između nasilja među djecom u školi, empatije i kvalitete obiteljskih interakcija, 2007., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 315149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između nasilja među djecom u školi, empatije i kvalitete obiteljskih interakcija
(Relationship between bullying in school, empathy and quality of family interactions)
Autori
Ražov, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
15.03
Godina
2007
Stranica
80
Mentor
Vulić-Prtorić, Anita
Ključne riječi
nasilje u školi; empatija; kvaliteta obiteljskih interakcija
(bullying in school; empathy; quality of family interactions)
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja međusobnih odnosa između nasilničkog ponašanja među djecom u višim razredima osnovne škole (od 5. do 8. razreda) i empatije, te kvalitete njihovih interakcija s toditeljima, uz poseban osvrt na spolne razlike. U ispitivanju je sudjelovalo 189 učenika, od toga 95 djevojčica. Primijenjena je skala agresivnosti - SNOP (Vulić-Prtorić i Bartolić, 2006), Skala percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004)i Skala emocionalne empatije (Raboteg-Šarić, 2002). Rezultati istraživanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u empatiji i nasilničkom ponašanju: djevojčice su empatičnije i imaju manje nasilničkog ponašanja od dječaka. Kao značajan prediktor nasilničkog ponašanja u uzorku dječaka javlja se percepcija emocionalnosti oca, dok je u uzorku djevojčica značajan prediktor percepcija kontrole od strane oca. Rezultati na skali empatije značajno su negativno povezani s nasilničkim ponašanjem i djevojčica i dječaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0092660-1430 - Psihosocijalni aspekti zdravlja djece i adolescenata
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Anita Vulić-Prtorić
(mentor)