Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 314964

Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini


Rovan, Daria
Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 314964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini
(Adaptive and non-adaptive aspects of perfectionism in learning mathematics in higher education)

Autori
Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana - Zagreb : Školska knjiga, 2007

ISBN
978-953-175-302-9

Skup
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
perfekcionizam; motivacija; pristupi učenju
(perfectionism; motivation; approaches to learning)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u motivaciji za učenje i pristupima učenju matematike kod studenata s različito izraženim perfekcionizmom. Pri tome se perfekcionizam smatra konstruktom s dvije komponente: adaptivni perfekcionizam očituje se u postavljanju visokih standarda, dok neadaptivni perfekcionizam predstavlja nesklad između osobnih standarda i stvarnog postignuća. U istraživanju je sudjelovalo 358 studenata prve godine koji pohađaju bazične kolegije iz matematike, a prikupljeni su podaci o njihovom perfekcionizmu, ciljevima postignuća, procjeni kompetentnosti u studiju i u matematici, samodeterminaciji te pristupima učenju matematike. Putem klaster-analize identificirane su tri skupine studenata koje se razlikuju po izraženosti perfekcionizma: neperfekcionisti, adaptivni i neadaptivni perfekcionisti. Analizom varijance ispitano je razlikuju li se ove skupine studenata prema svojim motivacijskim uvjerenjima i pristupima učenju. Rezultati pokazuju da postoje značajne razlike među skupinama na svim promatranim varijablama. Adaptivni perfekcionisti imaju najučinkovitiji pristup učenju karakteriziran najvišim rezultatima za dubinski i strateški pristup učenju, a najnižim za površinski pristup. Adaptivni perfekcionisti također imaju najviše izražene ciljeve s tendencijom uključivanja, samodeterminaciju, kao i najviše procjene kompetetnosti u studiju i u matematici. Kod neadaptivnih perfekcionista visoko su izraženi ciljevi postignuća s tendencijom izbjegavanja te oni sveukupno koriste nešto manje učinkovit pristup učenju. Neperfekcionisti imaju najmanje učinkovit pristup učenju s obzirom na najniže rezultate za dubinski i strateški pristup učenju, kao i za ciljeve postignuća s tendencijom uključivanja. Nalazi istraživanja imaju implikacije za poticanje djelotvornog pristupa učenju. Visoka očekivanja popraćena su različitim učinkovitim motivacijskim i kognitivnim strategijama učenja koje dovode do akademskog uspjeha. Nasuprot tome, studenti koji osjećaju nesklad između svojih očekivanja i njihovog ostvarenja, kao i oni koji nemaju visoka očekivanja, pokazuju veći broj strategija koje otežavaju učenje i studiranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria
Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Rovan, D. (2007) Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini. U: Keresteš, G., Brković, I. & Butković, A. (ur.)18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2007}, pages = {131}, keywords = {perfekcionizam, motivacija, pristupi u\v{c}enju}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {\v{S}to donose visoka o\v{c}ekivanja? and \#8211; Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri u\v{c}enju matematike na visoko\v{s}kolskoj razini}, keyword = {perfekcionizam, motivacija, pristupi u\v{c}enju}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2007}, pages = {131}, keywords = {perfectionism, motivation, approaches to learning}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Adaptive and non-adaptive aspects of perfectionism in learning mathematics in higher education}, keyword = {perfectionism, motivation, approaches to learning}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font