Pregled bibliografske jedinice broj: 314935
Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka
Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. str. 122-122 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 314935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka
(When in math more means less: Children's achievement and errors in solving mathematical word problems)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
/ Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana - Zagreb : Školska knjiga, 2007, 122-122
ISBN
978-953-175-302-9
Skup
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
problemski matematički zadaci; djeca
(mathematical word problems; children)
Sažetak
Rješavanje problemskih matematičkih zadataka učenicima često pričinjava poteškoće, a istraživanja pokazuju da su im oni teži od odgovarajućih brojčanih zadataka. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati kako se tijekom školovanja mijenja uspješnost učenika nižih razreda osnovne škole u rješavanju različitih vrsta problemskih zadataka, te kakve pogreške djeca pritom čine. Korišteni su zadaci promjene, u kojima zbrajanje ili oduzimanje uzrokuje uvećanje ili umanjenje početne količine, i zadaci usporedbe, u kojima treba pronaći razliku između dva statična skupa U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika prvog (N=49), drugog (N=83), trećeg (N=78) i četvrtog (N=75) razreda osnovne škole. Ispitivanje je provedeno individualno, a učenici su pored rješenja za svaki zadatak trebali objasniti i na koji način su zadatak riješili. Pokazalo se da su učenicima prvog i drugog razreda zadaci usporedbe teži od zadataka promjene, dok učenici trećeg i četvrtog razreda podjednako dobro rješavaju ove dvije vrste zadataka. Od prvog do četvrtog razreda poboljšava se uradak i u zadacima usporedbe i u zadacima promjene, no dok su u zadacima usporedbe razlike između sve četiri skupine značajne, u zadacima promjene među učenicima trećeg i četvrtog razreda nema statistički značajne razlike. Analizirane su pogreške koje učenici čine pri rješavanju problemskih zadataka te je utvrđeno da se neke pogreške češće javljaju pri rješavanju zadataka usporedbe, dok su neke karakteristične za zadatke promjene. Rezultati su komentirani pod vidom lingvističkih modela rješavanja problemskih zadataka, a raspravljen je i njihov značaj za školsku praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb