Pregled bibliografske jedinice broj: 314906
Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja – temelj za partnerstvo škole-obitelji-zajednice
Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja – temelj za partnerstvo škole-obitelji-zajednice // Plava knjiga sažetaka / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić Tavra, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 220-221 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 314906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta školskog okruženja u percepciji roditelja – temelj za partnerstvo škole-obitelji-zajednice
(The parent’ s perception of the quality of the school environment – guidelines for a school-family-community partnership)
Autori
Kranželić Tavra, Valentina ; Ferić Šlehan, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Plava knjiga sažetaka
/ Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić Tavra, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 220-221
ISBN
978-953-6418-58-9
Skup
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školsko okruženje; prevencija poremećaja u ponašanju; roditelji; partnerstvo škola-obitelj-zajednica
(school environment; prevention of behavior disorders; parents; school-family-community partnership)
Sažetak
U radu je predstavljen dio istraživanja koje je u sklopu procjene potreba provedeno u Istarskoj županiji kao dio projekta « ; Zajednice koje brinu kao modeli prevencije poremećaja u ponašanju, » ; a koji se provodi u suradnji Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta (MZOS, 0013009) i Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije. U sklopu projekta, kao prioritet za usmjeravanje djelovanja zajednice prema djeci i mladima, između ostalog, izdvojena je suradnja škole i roditelja. U doprinosu škole prevenciji poremećaja u ponašanju djece i mladih, nezaobilazna je njezina povezanost s obitelji učenika i lokalnom zajednicom. Partnerstvo koje će uključivati obitelj, školu i zajednicu ne ostavlja mnogo neorganiziranog, a time i nesigurnog prostora za djecu i mlade. Partnerstvo škole-obitelji-zajednice je suradnički odnos ostvaren prvenstveno s ciljem osiguravanja pozitivnih obrazovnih i socijalnih razvojnih ishoda za djecu i mlade, a istovremeno je koristan za sve uključene strane (Ellis i Hughes, 2002). Cilj ovog rada je istražiti razlike u percepciji kvalitete školskog okruženja između roditelja osnovnoškolske i roditelja srednjoškolske djece i mladih. U uzorku je sudjelovalo ukupno 473 roditelja (roditelji OŠ = 278, roditelji SŠ = 195). Diskriminativna analiza prema navedenom kriteriju izdvojila je jednu značajnu diskriminativnu funkciju. Statistički značajna razlika vodi zaključku da roditelji osnovnoškolske djece lošije percipiraju situaciju oko materijalnih sredstava kojima škola raspolaže i percepciju sigurnosti djeteta u školi od nasilja te veću vlastitu uključenost u domaće zadaće djeteta. Rezultati ovog istraživanja mogu predstavljati temelj odluka važnih ljudi u školskom okruženju o načinima uključivanja roditelja u aktivnosti i odlučivanje u školi, te time postaviti temelje za uspješno partnerstvo i održavati ga trajnim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Sažetak je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb