Pregled bibliografske jedinice broj: 314369
Komparativna analiza hrvatskog turizma u konkurentskom okruženju europskog Sredozemlja
Komparativna analiza hrvatskog turizma u konkurentskom okruženju europskog Sredozemlja, 2007., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 314369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza hrvatskog turizma u konkurentskom okruženju europskog Sredozemlja
(The comparative analysis of Croatian tourism in the competitive environment of the European Mediterranean)
Autori
Hendija, Zvjezdana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.01
Godina
2007
Stranica
436
Mentor
Prof.dr.sc. Boris Pirjevec
Ključne riječi
hrvatski turizam; turizam u Sredozemlju; trendovi u turizmu; tržišna analiza; matrica rasta i tržišnih udjela
(Croatian tourism; tourism in the Mediterranean region; tourism trends; market analysis; growth share matrix)
Sažetak
Disertacijom se pokazalo da je unatoč nepovoljnim zbivanjima za Hrvatsku, koja su kulminirala u posljednjem desetljeću dvadesetog stoljeća, turizam u zemlji ipak imao trend rasta i oporavka, posebno uočljiv od početka novog tisućljeća. Situacija na receptivnim i emitivnim europskim turističkim tržištima vezana uz Sredozemlje se mijenja, te najveći konkurenti Hrvatske ostvaruju bolje rezultate u turizmu od nas. Dakako, orijentacija na tradicionalne goste i njihove sklonosti, ali i njihova kupovna moć na putovanjima pozicionira Hrvatsku na današnje mjesto. Iako se na europskim emitivnim tržištima zbog socio-ekonomskih, tehnoloških i društvenih promjena ističu mnogi novi zahtjevi kojima mora udovoljiti receptivno tržište, Sredozemlje je i nadalje najprivlačnija europska receptivna turistička destinacija. Položaj Hrvatske u sljedećem razdoblju nije uvjetovan samo predviđanjima budućeg rasta europskog turizma, već i vlastitim aktivnostima na repozicioniranju i prepoznatljivosti turističke destinacije. Ne može se pritom zanemariti vrlo važna uloga države u kreiranju i provođenju turističke politike, kao ni marginalizirati nezaobilazna globalizacija turističkih tijekova na našim područjima. Najveći konkurenti Hrvatske oba su navedena bitna činitelja iskoristili i, unatoč našim komparativnim prednostima i tradicionalnim gostima zauzeli poziciju ispred Hrvatske na Sredozemnom turističkom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija