Pregled bibliografske jedinice broj: 314326
Ljetni odmorišni turizam
Ljetni odmorišni turizam // Hrvatski turizam plavo, bijelo, zeleno / Čorak, Sanda ; Mikačić, Vesna (ur.).
Zagreb: Institut za turizam, 2006. str. 1-38
CROSBI ID: 314326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ljetni odmorišni turizam
(Summer holiday tourism)
Autori
Ivandić, Neven ; Telišman Košuta, Neda ; Čorak, Sanda ; Krešić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvatski turizam plavo, bijelo, zeleno
Urednik/ci
Čorak, Sanda ; Mikačić, Vesna
Izdavač
Institut za turizam
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
1-38
ISBN
953-6145-16-2
Ključne riječi
trendovi razvoja turizma, odmorišni turizam tipa
(tourism trends, summer holiday tourism, tourism competitiveness, destination product, European Mediterranean, Croatia)
Sažetak
Ovaj je rad posvećen utvrđivanju trendova u ljetnome odmorišnom turizmu ili tzv. turizmu tipa "sunce i more" u svijetu i u Europi, određivanju najvažnijih obilježja toga proizvoda u Hrvatskoj kao i evaluaciji njegove konkurentnosti s destinacijskog aspekta. Rezultati međunarodnih istraživanja pokazuju da je danas upravo "sunce i more", proizvod s najvećim tržišnim udjelom, koji čini oko trećine svih međunarodnih odmorišnih putovanja Europljana, i proizvod čiji udio kontinuirano raste. Podaci nadalje upućuju na to da sve bliže tradicionalne "sunce i more" destinacije, kao što su to za Europljane one mediteranske, ulaze već u fazu zrelosti ili čak stagnacije i pada u svom životnom ciklusu. Kako bi se bolje prilagodile zahtjevima suvremenog tržišta, destinacije intenzivno razvijaju određene oblike specijalizirane ponude. O takvoj ponudi ovisi njihova tržišna pozicija i njihova konkurentnost. U ovome se radu istraživao prije svega hrvatski krug makrodestinacija koje, istim tržištima, po podjednakim cijenama, prodaju sličan proizvod tipa "sunce i more" na tržištu ljetnih odmora u primorskim destinacijama na europskom Sredozemlju. Na osnovi provedene analize moguće je zaključiti da se Hrvatska na turističkom tržištu percipira kao lider po kvaliteti resursne turističke osnove, ali da zaostaje u kvaliteti ostalih elemenata, osobito kvaliteti hotelske ponude te kvaliteti i raznovrsnosti kulturnih i zabavnih sadržaja. Usporedba s rezultatima prethodnoga sličnog istraživanja pokazuje da su hrvatske odmorišne destinacije ostvarile određene kvalitativne pomake, ali, u odnosu na razvoj konkurencije, ostvareni pomaci nisu znatnije podigli ukupnu razinu konkurentnosti hrvatskih turističkih destinacija. Prirodna resursna osnova Hrvatske, koja je izuzetno dobro ocijenjena, nema toliku važnost da bi dugoročno mogla osigurati bolju konkurentsku poziciju hrvatskih destinacija. Stoga je potrebno istodobno razvijati druge elemente destinacijskog proizvoda, posebno one koji imaju velik utjecaj na donošenje odluke o izboru destinacije. Eksploatacija i kontrola kvalitete pojedinih elemenata destinacijskog proizvoda može se ostvariti konkretnim mjerama destinacijskog menadžmenta pa je u Hrvatskoj očita potreba za boljom i kvalitetnijom turističkom politikom na razini destinacije (vizija, projekti, aktivnosti na unaprjeđenju proizvoda).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za turizam, Zagreb
Profili:
Damir Krešić
(autor)
Neven Ivandić
(autor)
Neda Telišman-Košuta
(autor)
Sanda Čorak
(autor)