Pregled bibliografske jedinice broj: 313472
Uloga učitelja likovne kulture u prepoznavanju, prevenciji i terapiji traumatizirane djece
Uloga učitelja likovne kulture u prepoznavanju, prevenciji i terapiji traumatizirane djece // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 2; 222-227 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 313472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja likovne kulture u prepoznavanju, prevenciji i terapiji traumatizirane djece
(The Role of Art Teachers in Recognition, Prevention and Therapy of Traumatised Children)
Autori
Pivac, Dunja
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 147
(2006), 2;
222-227
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
učitelj likovne kulture; traumatizirano dijete; prepoznavanje; prevencija; terapija
(art teacher; traumatised child; recognition; prevention; therapy)
Sažetak
U radu se obrazlažu "nove uloge" učitelja likovne kulture, koje su proizašle iz spoznajnih, emocionalnih i moralnih potreba djece i mladeži uključenih u odgojno-obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj. Uz tradicionalnu ulogu učitelja likovne kulture, koja se temelji na sustavnom i planskom ostvarivanju ciljeva i zadataka nastavnog predmeta likovna kultura, odnosno na osiguravanju uvjeta i osmišljavanju strategija kojima se potiče, prati i unaprjeđuje djetetov individualni likovni govor, sve se više uočava i ističe "nova uloga" učitelja likovne kulture u prepoznavanju, prevenciji i terapiji traumatizirane djece. Uloga učitelja likovne kulture u složenom procesu pomoći traumatiziranom djetetu podržavajuća je (emocionalna i moralna potpora), posrednička (posrednik između znaka i značenja) i djelomice terapeutska (psihološka pomoć kroz medije vizualnog jezika i izražavanja kao likovnoterapijske metode). Stoga je potrebno dodatno senzibilizirati učitelje likovne kulture i omogućiti im usvajanje potrebnih kompetencija kroz dodatno osposobljavanje da bi mogli preventivno i terapeutski raditi i djelovati u procesu nastave te kroz likovne radionice pomagati svoj djeci i mladima kojima je takva pomoć potrebna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistics & Language Behavior Abstracts