Pregled bibliografske jedinice broj: 313283
Komunikacijska funkcionalnost u procesu usvajanja hrvatskoga jezika, pozvano predavanje
Komunikacijska funkcionalnost u procesu usvajanja hrvatskoga jezika, pozvano predavanje, 2007. (ostalo).
CROSBI ID: 313283 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijska funkcionalnost u procesu usvajanja hrvatskoga jezika, pozvano predavanje
(Communicative functionality in the proces of Croatian language acquisition)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Izvornik
Komunikacijska funkcionalnost u procesu usvajanja hrvatskoga jezika, pozvano predavanje
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2007
Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; funkcionalna gramatika; učenje hrvatskoga jezika; lingvistička kompetencija; komunikacijska kompetencija
(communicational grammar; functional grammar; Croatian language teaching; linguistic competence; communicative competence)
Sažetak
Aktiv je održan za učitelje hrvatskoga jezika u Krapinsko-zagorskoj županiji.Komunikacijska funkcionalnost razumijeva poticanje komunikacijske kompetencije učenika, odnosno pragmatičnu stručnost na razini funkcionalne jezične primjene u svakodnevnome sporazumijevanju.Lingvistička se kompetencija temelji na usvajanju zakonitosti normativne gramatike i odnosi se na učenje o jeziku, dok se komunikacijska kompetencija temelji na konkretnome učenju jezika pa proces usvajanja započinje s tzv. funkcionalnom komunikacijskom gramatikom. Kako u našoj osnovnoškolskoj praksi još uvijek prevladava gramatičnost nasuprot pragmatičnosti, a normativnost je važnija od funkcionalnosti, čak i u ranojezičnome diskursu, u radu se problematizira dvojni odnos "gramatike govora" i "logike govora" u hrvatskome školskom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)