Pregled bibliografske jedinice broj: 313250
Utjecaj udžbeničkih tekstova na razvoj rječnika u ranome diskursu hrvatskoga jezika
Utjecaj udžbeničkih tekstova na razvoj rječnika u ranome diskursu hrvatskoga jezika // Dijete i jezik danas ; Dijete i tekst / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek, 2007. (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 313250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj udžbeničkih tekstova na razvoj rječnika u ranome diskursu hrvatskoga jezika
(The influence of textbook texts on vocabulary development in the early discourse of Croatian)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas ; Dijete i tekst
/ Vodopija, Irena - Osijek, 2007
Skup
Dijete i jezik danas ; Dijete i tekst
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
jezični udžbenik; udžbenički tekst; rani jezični diskurs; poučavanje hrvatskoga jezika
(language textbook; textbook text; early language discourse; teaching Croatian)
Sažetak
Usvajanje svakoga obrazovnog sadržaja, pa tako i jezičnoga, ima svoje inicijalno i finalno razdoblje. U nastavi jezika to znači da je na početku školovanja djetetov ulazni jezik (input language) najčešće temeljen na organskome idiomu, dok se ciljani jezik (aim language)odnosi na stupanj usvojenosti standardnoga jezičnog idioma jezika na kraju primarne izobrazbe (prema: Nelson, K., 1973). Tako je i u nastavi hrvatskoga jezika. Različiti jezični i izvanjezični čimbenici utječu na oblikovanje i razinu usvojenosti ciljanoga jezika, npr. razvijena komunikacijska kompetencija na dominantnome idiomu (L1), jezično predznanje, bogatstvo učenikova rječnika, izloženost jezičnoj komunikaciji, ogledni govorni modeli (učitelji, roditelji, okolina), jezik udžbenika i druge literature, djetetov psihokognitivni razvoj te općenito ustroj hrvatskoga standardnog jezika. Opsežno longitudinalno istraživanje na temu usvajanja hrvatskoga jezika provodi se u okviru znanstvenoga projekta "Razvoj komunikacijske kompetencije u ranom diskursu hrvatskoga jezika" (Učiteljski fakultet, 2006. -2010.), a u ovome se radu razmatra samo jedan segment toga usvajanja/učenja - utjecaj tekstova u udžbenicima hrvatskoga jezika na razvoj ranoga vokabulara na početku školovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)