Pregled bibliografske jedinice broj: 313144
Vizualno-likovni odgoj i obrazovanje u Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu
Vizualno-likovni odgoj i obrazovanje u Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 559-565
CROSBI ID: 313144 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualno-likovni odgoj i obrazovanje u Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu
(Visual Arts Education in the Croatian National Educational Standard)
Autori
Pivac, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Urednik/ci
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
559-565
ISBN
978-953-99167-1-6
Ključne riječi
Hrvatski nacionalni obrazovni standard, vizualno-likovni odgoj i obrazovanje, kompetencije
(Croatian National Educational Standard, Visual Arts Education, Competences)
Sažetak
Intenzivne transformacije hrvatskog društva u posljednjih petnaestak godina odražavaju se na cjelokupni školski sustav. Među mnogim promjenama u odgojno-obrazovnom radu važnu novinu predstavlja HNOS (Hrvatski nacionalni obrazovni standard) te njegova primjena u hrvatskim osnovnim školama. Eksperimentalna primjena HNOS-a kroz pilot projekt provedena je u školskoj godini 2005/06., što je rezultiralo izradom novoga natavnog plana i programa za osnovnu školu koji se primjenjuje od školske godine 2006/07. Obrazovni standardi predviđeni su i za umjetničko i estetsko područje, tj. za likovnu te glazbenu kulturu. HNOS i na njemu utemeljen kurikulum za likovnu kulturu ne predviđa samo obrazovne standarde, već cjelovito inoviranje odgojno-obrazovnog procesa sa stajališta suvremenih pedagoških i didaktičkih spoznaja. U novom kurikulumu likovnog odgoja i obrazovanja više se pozornosti pridaje radu s darovitim učenicima te učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Primjenom HNOS-a u odgojno-obrazovnom procesu u Republici Hrvatskoj izbjeći će se nedostaci evaluacije učeničkih znanja i vještina predviđenih PISA projektom (jezik-matematika-znanost) jer je tim projektom pojam obrazovanja neprimjereno reduciran na funkcionalističko-pragmatičku dimenziju (kompetencije).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split
Profili:
Dunja Pivac
(autor)