Pregled bibliografske jedinice broj: 313069
Igranje igara i agresivno ponašanje djece
Igranje igara i agresivno ponašanje djece // 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - knjiga sažetaka
Cavtat, Hrvatska, 2007. (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 313069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igranje igara i agresivno ponašanje djece
(Video games and aggressive behaivor in children)
Autori
Dražić-Celić, Nikolina ; Babarović, Toni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - knjiga sažetaka
/ - , 2007
Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
video igre; agresivno ponašanje
(video games; aggressive behavior)
Sažetak
Poznate su razlike u iskazivanju agresivnosti između dječaka i djevojčica. Dječaci iskazuju više direktne (fizičke), a djevojčice više indirektne agresivnosti. U verbalnoj agresivnosti razlika nije jednoznačna (Björkqvist, Lagerspetz i Österman, 1992). S razvojem, kako mu se povećavaju verbalne i socijalne vještine, dijete koristi sve manje fizičku agresivnost, a sve više verbalnu i indirektnu agresivnost. Istraživanja su pokazala da se učinci izloženosti nasilnim video igrama mogu kretati u rasponu od nemjerljivih, minimalnih učinaka desenzitizacije, smanjenja empatije i jačanja agresivnih stavova, pa do povećanja nasilnih misli i manifestne agresivnosti. Za razliku od pasivnog gledanja nasilja na TV-u, da bi igrači bili uspješni u svladavanju nasilne video igre, oni se moraju identificirati s likom kojeg igraju i izabrati nasilnu strategiju. Biranje nasilnih strategija se konstantno vrednuje, a nasilje je predočeno kao ispravan oblik ponašanja bez negativnih posljedica (Funk, 1995). Ovim istraživanjem pokušali smo utvrditi postoje li razlike u vrsti agresivnosti s obzirom na tip video igara koje djeca preferiraju te mijenja li se taj odnos ovisno o dobi i spolu učenika. Utvrđeno je kako dječaci preferiraju igranje akcijskih video igara u odnosu na djevojčice, dok djevojčice nešto češće igraju edukativne video igre. Djeca koja često igraju akcijske video igre koje se svode na fizičko nasilje pokazuju izraženiju fizičku agresivnost. Ta razlika je najočitija kod mlađe djece, u dobi od oko 7 godina. S obzirom na spol, vidljivo je da se djevojčice koje često igraju agresivne video igre po svojoj agresivnosti približavaju dječacima. Ipak, ove zaključke treba promatrati samo kao moguće tendencije jer je ispitan relativno malen uzorak djece. Isto tako, nisu mogući jasni uzročno-posljedični zaključci jer ne znamo biraju li agresivna djeca agresivne igre ili agresivne igre povećavaju agresivno ponašanje. Za takve zaključke i potvrdu dobivenih nalaza potrebno je provesti opsežnije eksperimentalno ili logintudinalno istraživanje.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Kaliterna-Lipovčan, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb