Pregled bibliografske jedinice broj: 312803
Glazbeno obrazovanje i kultura mladih
Glazbeno obrazovanje i kultura mladih // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 2 / Previšić, Vlatko, Šoljan, Nikša Nikola, Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 166-173 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 312803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeno obrazovanje i kultura mladih
(Music teaching and culture of the youth)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 2
/ Previšić, Vlatko, Šoljan, Nikša Nikola, Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 166-173
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
1. kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazbena nastava; klasična i popularna glazba; ideologija; društvene grupe; interkulturalno obrazovanje
(music teaching; classical and popular music; ideology; social groups; intercultural education)
Sažetak
Glazba je sastavni dio gotovo svakog ljudskog društva i jedan od najstarijih oblika komunikacije među ljudima. Glazbeno obrazovanje stvara i reproducira određene ideološke pretpostavke i materijalne uvjete koji pridonose obrascima glazbenog života u društvu. U radu se razmatra uloga glazbenog obrazovanja u reproduciranju ideologija, posebno onih koje se odnose na produbljivanje jaza između klasične i popularne glazbe, te društvenih grupa, definiranih klasno, rodno i etnički. Danas sve veći broj glazbenih pedagoga osporava implicitne i eksplicitne tvrdnje o kanoniziranju zapadne klasične glazbe i njene superiornosti unutar obrazovnog sustava. Uvođenjem različitih glazbenih stilova, između ostalog i popularne glazbe, intenziviraju se pluralističke i interkulturalne tendencije u glazbenom obrazovanju. Sadržaj nastavnog programa i vrijednosni stavovi većine učitelja doživljavaju očiglednu transformaciju, što nužno dovodi do revizije prirode i sadržaja glazbenog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija