Pregled bibliografske jedinice broj: 312464
Studija slučaja "susreta kultura": hrvatska pivovara u vlasništvu stranih ulagača
Studija slučaja "susreta kultura": hrvatska pivovara u vlasništvu stranih ulagača // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 16 (2007), 4-5; 677-700 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 312464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studija slučaja "susreta kultura": hrvatska pivovara
u vlasništvu stranih ulagača
(Case-Study of "Encounter of Cultures": Croatian
Brewery in the Ownership of Foreign Investors)
Autori
Topolčić, Davor
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 16
(2007), 4-5;
677-700
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
privatizacija i preuzimanje poduzeća (izravne strane investicije) ; organizacijsko restrukturiranje ; poslovna kultura “Istoka” i “Zapada” ; transfer znanja
(company privatization & acquisition (FDI) ; organizational restructuring ; “East” and “West” business culture ; knowledge transfer)
Sažetak
Ova studija slučaja opisuje različite dimenzije susreta hrvatske i “Zapadne“ kulture u području poduzetništva. Karlovačka pivovara bila je atraktivna akvizicija za strane investitore, unatoč boljkama većine socijalističkih poduzeća – relativno zastarjeloj tehnologiji i prevelikom broju zaposlenika. Analiza iskustva preuzimanja pivovare (u sukcesiji) od strane dviju stranih kompanija ukazuje na notornu činjenicu da u susretu kultura sudjeluju dvije strane. Tendencija je da se pažnja koncentrira na osobine lokalne kompanije i postsocijalističkog institucionalnog konteksta, međutim nakon preuzimanja za tijek integracijskog procesa vrlo su bitne i osobine kompanije-roditelja, strateški cilj preuzimanja i autoritet stranih menadžera. Latinski tip “ Zapadne“ poslovne kulture i autoritaran stil rukovođenja nije se pokazao ekonomski uspješnim na duži rok. Nasuprot razmjerno niskoj integraciji pivovare u sustav SBE grupacije, Heineken kao novi vlasnik inicirao je opsežan proces integracije tvrtke u svoj korporativni sustav. Jasno obrazloženi ciljevi zaposlenicima i lokalnoj zajednici, dugoročni razvojni plan s razmjerno velikim investicijama, autoritet međunarodne korporacije i otvoreni korporativni kanali informiranja i razmjene znanja bitno su umanjili konflikte u procesu radikalnog restrukturiranja tvrtke. Promjene u organizacijskom ustroju, kulturi i autonomiji, ukazuju da je ishod susreta lokalne i “ Zapadne“ kulture kulturalni hibrid, vrlo blizak jednom teorijskom ekstremu – Pobjedi- Zapada-i-Porazu-Istoka. No, je to suviše pojednostavljeno gledište, jer se paradigma “ gospodar – podređeni“ pokazala gubitničkom, dok Heinekenova uspješna paradigma govori o pobjednicima na obje strane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Davor Topolčić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch
- Research Alert
- IBSS