Pregled bibliografske jedinice broj: 312362
Kontrola upravljanja tokovima zračnog prometa u realnom vremenu
Kontrola upravljanja tokovima zračnog prometa u realnom vremenu // Znanstveni skup "Nezgode i nesreće u prometu i mjere za njihovo sprječavanje" : zbornik radova / Kaštela, Slobodan ; Steiner, Sanja (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2007. str. 209-216 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 312362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontrola upravljanja tokovima zračnog prometa u realnom vremenu
(Control of Air Traffic Flow Managament in Real Time)
Autori
Slavica, Dino ; Jakšić, Zoran ; Steiner, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Znanstveni skup "Nezgode i nesreće u prometu i mjere za njihovo sprječavanje" : zbornik radova
/ Kaštela, Slobodan ; Steiner, Sanja - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2007, 209-216
ISBN
978-953-154-970-1
Skup
Znanstveni skup "Nezgode i nesreće u prometu i mjere za njihovo sprječavanje"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
zračni promet; upravljanje prometnim tokovima; dinamička sektorizacija; kontrola upravljanja prometnim tokovima u realnom vremenu
(air transport; traffic flow management; dynamic sectorization; control of traffic flow management in real time)
Sažetak
U radu je predstavljen novi, nekonvencionalni pristup procesu upravljanja tokova zračnog prometa – ATFM. Osnovna ideja zasniva se na konstrukciji dinamičkog sustava koji bi u realnom vremenu mijenjao granice sektora ovisno o fluktuaciji prometnog toka. Takvom metodom bi se povećao kapacitet zračnog prostora te izravno unaprijedila sigurnost letenja, a beneficije se manifestirale i na olakšani rad kontrolora zračnog prometa. Sektorizacija zračnog prostora omogućuje veću propusnost i kapacitet zračnog prostora odnosno veći protok zrakoplova u jedinici vremena. Postojeća sektorizacija omogućuje horizontalnu i vertikalnu razdiobu zračnog prostora pri čemu su granice sektora fiksno određene parametrima kao što su površina, broj zračnih puteva itd. Sektori se dijele nakon što broj praćenih zrakoplova prijeđe sigurnosni prag, prihvatljiv kontroloru zračne plovidbe pri čemu se otvara novi sektor kojem se delegira dio posla. Implementacijom slobodnog letenja po najkraćoj mogućoj putanji, zračni putevi određeni navigacijskim sredstvima izgubit će smisao, a fiksni sektori postat će rudimentarni. Kontrolori zračnog prometa bi uporabom dinamičke sektorizacije postali kontrolori zračnih tokova prelazeći sa sustava konvencionalne kontrole zrakoplova koji lete po zračnim putevima i navigacijskim sredstvima na sustav kontrole zrakoplova koji lete bez ograničenja zračnim prostorom po principu najkraćeg mogućeg puta – free flight.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb