Pregled bibliografske jedinice broj: 312292
Dug je put do čitanja i pisanja
Dug je put do čitanja i pisanja // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima - Knjiga sažetaka - 7. međunarodni znanstveni skup / Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 146-147 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 312292 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dug je put do čitanja i pisanja
(A long way to reading and writing)
Autori
Jakubin, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima - Knjiga sažetaka - 7. međunarodni znanstveni skup
/ Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 146-147
Skup
7. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
predvježbe za čitanje i pisanje ; razvoj grafomotorike ; likovno izražavanje ; ciljane didaktičke igra
(preparatory exercises for reading and writing ; graphomotoric development ; visual art expression ; didactic games)
Sažetak
Čitanje je uspješno ako je izvedeno glatko odnosno fluentno. Važno je razumjeti poruku napisanog, a ne samo imati sposobnost dekodiranja pojedinih riječi. Preduvjeti za svladavanje čitanja i pisanja su: 1. Djetetovo kognitivno funkcioniranje (inteligencija, prostorna orijentacija, kratkoročno pamćenje (vidno i slušno) ; 2. Fonološka osjetljivost djeteta ; 3. Predškolsko znanje veze glas-slovo, te 4. Roditeljski angažman u djetetovu napretku. Pisanje je vještina svladavanja slova te zahtijeva određenu uvježbanost i ima niz izravnih i posrednih pokazatelja koji utječu na usvajanje tih sposobnosti ; od razvoja makromotorike do fine motorike, osjećaja za red (nizanje), do pisanja grafičkih znakova… U hrvatskom jeziku je prihvaćeno načelo istodobnog učenja čitanja i pisanja svakoga slova te se i priprema za uvježbavanje tih aktivnosti provodi istovremeno. U djece s poteškoćama u razvoju govora i jezika često se poteškoće, koje smo prevladali na početku pri usvajanju jezika, ponavljaju pri početnom pisanju i čitanju. Stoga, da bismo ih svladali, s djecom uvježbavamo sve te funkcije u složenom procesu rehabilitacije (habilitacije) i edukacije, na njima primjeren način. Ovdje prikazujemo postupke i metode individualiziranog pristupa djeci i predvježbica za čitanje i pisanje (različite didaktičke vježbe i igre, koje potiču bogaćenje rječnika, logičko zaključivanje i mišljenje, slušne i vidne stimulacije i spretnost u izvođenju grafomotorike), te naročito likovno izražavanje kao jednu od najvrednijih didaktičkih i terapeutskih metoda i postupaka. Crtanje, slikanje, modeliranje i građenje područje je kroz koje se dijete oslobađa u emocionalnom i kognitivnom razvoju te na taj način doprinosi boljoj komunikaciji i divergentnom mišljenju. Istovremeno su to efikasne vježbe za svladavanje prostornosti, poticaj motoričkog razvoja i imenovanja boja, što je naročito vezano za početno pisanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG
Profili:
Snježana Jakubin
(autor)