Pregled bibliografske jedinice broj: 312282
Poziv na etičko promišljanje o pojavljivanju psihologije (i psihologa) u javnom i medijskom prostoru
Poziv na etičko promišljanje o pojavljivanju psihologije (i psihologa) u javnom i medijskom prostoru // 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije - Psiholozi u unaprjeđivanju i zaštiti zdravlja - interdisciplinarni pristup / Pačić-Turk, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatska psihološka komora, 2006. (ostalo, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 312282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poziv na etičko promišljanje o pojavljivanju psihologije (i psihologa) u javnom i medijskom prostoru
(An invitation to ethically consider the appearance of psychology (and psychologists) in public and media spaces)
Autori
Pregrad, Jasenka ; Brajša-Žganec, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije - Psiholozi u unaprjeđivanju i zaštiti zdravlja - interdisciplinarni pristup
/ Pačić-Turk, Ljiljana - Zagreb : Hrvatska psihološka komora, 2006
Skup
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije - Psiholozi u unaprjeđivanju i zaštiti zdravlja - interdisciplinarni pristup
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mediji i etika; etičke dileme; profesionalna i ljudska odgovornost; psiholozi u medijima
(media and ethies; ethical dilemmas; professional and human responsibility; psychologists in the media)
Sažetak
U posljednje vrijeme psihologija postaje javnosti i medijima zanimljiv i u tom prostoru sve češće prisutan sastojak. S jedne strane od psihologije se očekuje da daje tumačenja različitih pojava u društvu, da nudi rješenja za mnoge situacije i potrebe organizacija, obitelji i pojedinaca od izgradnje timova, do uspješnih odgojnih postupaka i poticanja osobnog rasta i razvoja. To je dobro i za razvoj i promicanje psihologije i za javnost, građane i organizacije. Međutim, ovakav razvoj događaja zatiće nas ponekad i ponešto nespremne i otvara različita, pa i etička pitanja. Neka od njih su: s čime se sve implicite slažemo i kakve implicitne poruke šaljemo ljudima kad pristajemo govoriti o psihološkim znanjima u maniri "5 koraka do sreće, zdravlja, uspješnog roditeljstva i sl."? Kad pristajemo odgovarati na pitanja "Kako da privolim dijete da više uči?" ili "Kako da kažem roditeljima da sam gay?"? Hoćemo li podržavati sliku da psihologija zna sve odgovore, samo nas ljudi trebaju slušati (jer nas u to guraju mediji) ili ćemo pokušati i u tom prostoru ostati vjerni suvremenim humanističkim idejama da osobu treba ojačati da čini vlastite izbore razumijevajući njihove posljedice i ishode, da budu kompetentni žitelji vlastitih života. Kako promišljamo pojavu reality show-ova i naše sudjelovanje u njima u svjetlu mentalnog zdravlja i onih koji sudjeluju i onih koji gledaju? Također, kako promišljamo pojavu različitih radionica koje tvrde da potiču osobni rast i razvoj, te što mislimo o odgovornosti onih koji ih vode ne samo za iskustva i procese koji se odvijaju tijekom radionica, nego i za mentalno zdravlje sudionika i nakon radionica? Je li nam dovoljno da odrasli sudionici svojom slobodnom voljom pristanu ili i mi imamo svoju profesionalnu i ljudsku odgovornost za (dobre i loše) posljedice koje takva iskustva ostavljaju u sudionicima? Što zapravo za psihologiju i psihologe znači da smo na tržištu? Počnimo promišljati zajedno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194102
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)