Pregled bibliografske jedinice broj: 311769
Uvod u procese i procesi modernizacije u Istri na prijelomu stoljeća 1880.-1910.
Uvod u procese i procesi modernizacije u Istri na prijelomu stoljeća 1880.-1910. // Zgodovina prometnih povezav: 150 let Južne železnice= La storia dei collegamenti di trasporto: 150 anni della Ferrovia del Sud= The History of Transport Connections: 150 Years of the Sothern Railway
Koper, Slovenija, 2008. str. 233-260 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 311769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvod u procese i procesi modernizacije u Istri na prijelomu stoljeća 1880.-1910.
(Beginning of the Processes of Modernization and Modernization in Istria at the Turn of the Century (1880-1910))
Autori
Dukovski, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zgodovina prometnih povezav: 150 let Južne železnice= La storia dei collegamenti di trasporto: 150 anni della Ferrovia del Sud= The History of Transport Connections: 150 Years of the Sothern Railway
/ - , 2008, 233-260
Skup
"Železna cesta" 150 obletnica Južne železnice="La strada Ferrata" 150 anni della Ferrovia Meridionale= "Iron Road" 150th Anniversary of the Southern Railway
Mjesto i datum
Koper, Slovenija, 15.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Modernizacija ; Istra povijest
(Modernization ; Istria ; history)
Sažetak
Socijalna struktura stanovništva Istre potkraj XIX. početkom XX. stoljeća vrlo se brzo mijenjala, posebice u većim istarskim urbanim središtima ali i u okolnim ruralnim zonama. Posljedica je to industrijskoga razvoja većih urbanih sredina Trsta, Pule i Rijeke, koja je prikupljala radnu snagu iz Istre. Nije ni čudno jer je gospodarska zaostalost, za koju je vezana i ona društvena, osnovna značajka Istre na prijelomu stoljeća. Od 1869. do 1918. godine Istra je administrativno podijeljena na šest kotarskih kapetanata koparski, porečki, puljski pazinski, voloski i lošinjski. Oni su pak podijeljeni na dva do tri sudska kotara a kotari na teritorije mjesnih općina a ova na katastralne općine. Vidljivo je da Istra nije bila podjednako gospodarski i društveno razvijena te da svaki kapetanat ima svoje specifičnosti od kojih su se neke sačuvale do današnjih dana. Ipak modernizacija i prometna povezanost Istre s unutrašnjim zemljama Monarhije ubrzala je njezin razvitak i značajno doprinijela društvenim promjenama. Koje su to promjene? Sve one koje su unaprijedile i olakšale življenje ne samo urbanoga svijeta nego i onoga ruralnog. Uvođenje gradskog plina i rasvjete, elektrane i električni tramvaj, kino-predstave, kazalište, urbanizacija grada i naselja, slabašni počeci mehanizacije poljoprivrede i sl. Modernizacija je označila i nastanak i razlikovanje gradskih slojeva stanovništva od onoga seoskoga koji je još uvijek živio životom godišnjih doba vezanih uz sezonski rad u polju i uz njih vezane blagdane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-009-0151680-2679 - Hibridni identiteti i kulture granica (Petković, Nikola, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Darko Dukovski
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI