Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 311745

Obrasci konzumiranja psihoaktivnih tvari i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika osnovne škole


Anić, Petra; Brdar, Ingrid
Obrasci konzumiranja psihoaktivnih tvari i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika osnovne škole // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarrnost / Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 311745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrasci konzumiranja psihoaktivnih tvari i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika osnovne škole
(Patterns of substance use and leisure activities among elementary school schildren)

Autori
Anić, Petra ; Brdar, Ingrid

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarrnost / Lopižić, Josip - Zagreb : Naklada Slap, 2007

Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
alkohol; pušenje; obrasci konzumiranja; aktivnosti u slobodnom vremenu
(alcohol; smoking; patterns of substance use; leisure activities)

Sažetak
Brojna su istraživanja opisala način konzumiranja pojedinih psihoaktivnih tvari (nikotina, kofeina i alhohola), ali malo je podataka o obrascima konzumiranja, odnosno različitim kombinacijama psihostimulansa. Cilj rada bio je utvrditi mogu li se učenici podijeliti u grupe prema različitim kombinacijama psihostimulansa koje konzumiraju, a potom usporediti dobivene grupe prema različitim obilježjima. U ispitivanju je sudjelovalo 1216 učenika (podjednako oba spola) od 11 do 12 godina. Prikupljeni su podaci o školskom uspjehu, anksioznosti i samopoštovanju, zadovoljstvu životom i načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici su pomoću klaster analize svrstani u tri grupe: 1) učenike koji uopće ne konzumiraju psihoaktivne tvari, 2) učenike koji u velikoj mjeri uzimaju sve psihoaktivne tvari i 3) učenike koji umjereno konzumiraju pivo i vino. Ove grupe učenika značajno se razlikuju u većini ispitanih varijabli. Učenici u grupi koja uopće ne konzumira psihoaktivne tvari imaju najbolji školski uspjeh, najmanje su anskiozni, a imaju najviše samopoštovanje i zadovoljstvo životom. U usporedbi s ostalim učenicima, u slobodnom vremenu više čitaju, manje gledaju TV, manje vremena provode s prijateljima i manje izlaze. Grupa koja dosta konzumira sve psihoaktivne tvari ima najlošiji školski uspjeh, najvišu anksioznost i najniže samopoštovanje. Ovi učenici više od drugih slobodno vrijeme provode u odmoru, igri, slušanju glazbe, u radu na kompjuteru, s prijateljima i u izlascima. Grupa koja konzumira pivo i vino u gotovo svim ispitanim varijablama nalazi se između prve dvije grupe. Za školske psihologe posebno je zanimljiva skupina učenika koja dosta upotrebljava sve vrste psihoaktivnih tvari. Iako je u toj skupini manji broj učenika, oni predstavljaju rizičnu grupu zbog svojih obilježja (lošeg školskog uspjeha, anksiozni i niskog samopoštovanja). Konzumacija ostalih psihoaktivnih tvari (marihuane, heroina i kokaina) utvrđena je kod malog broja učenika. Moguće promjene učestalosti i obrazaca konzumacije psihoaktivnih tvari u funkciji dobi trebalo bi utvrditi longitudinalnim istraživanjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Petra Anić (autor)

Avatar Url Ingrid Brdar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Anić, Petra; Brdar, Ingrid
Obrasci konzumiranja psihoaktivnih tvari i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika osnovne škole // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarrnost / Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Anić, P. & Brdar, I. (2007) Obrasci konzumiranja psihoaktivnih tvari i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika osnovne škole. U: Lopižić, J. (ur.)Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarrnost.
@article{article, author = {Ani\'{c}, Petra and Brdar, Ingrid}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {60}, keywords = {alkohol, pu\v{s}enje, obrasci konzumiranja, aktivnosti u slobodnom vremenu}, title = {Obrasci konzumiranja psihoaktivnih tvari i aktivnosti u slobodnom vremenu u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {alkohol, pu\v{s}enje, obrasci konzumiranja, aktivnosti u slobodnom vremenu}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ani\'{c}, Petra and Brdar, Ingrid}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {60}, keywords = {alcohol, smoking, patterns of substance use, leisure activities}, title = {Patterns of substance use and leisure activities among elementary school schildren}, keyword = {alcohol, smoking, patterns of substance use, leisure activities}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font