Pregled bibliografske jedinice broj: 311630
Relacije između pokazatelja tjelesnog držanja i pokazatelja "specifičnih pedagoških opterećenja"
Relacije između pokazatelja tjelesnog držanja i pokazatelja "specifičnih pedagoških opterećenja" // Proceedings of the 1st International Conference "Contemporary Kinesiology" / Maleš, Boris ; Rausavljević, Nikola ; Kovač, Siniša (ur.).
Kupres: Split : Faculty of Natural Science, Mathematics and Kinesiology - University of Split ; Faculty of Sport and Physical Education - University of Sarajevo ; Faculty of Sport - University of Ljubljana, 2006. str. 164-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 311630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije između pokazatelja tjelesnog držanja i pokazatelja "specifičnih pedagoških opterećenja"
(Relations between posture and specific school loading parameters)
Autori
Paušić, Jelena ; Čavala, Marijana ; Pažanin, Ratomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the 1st International Conference "Contemporary Kinesiology"
/ Maleš, Boris ; Rausavljević, Nikola ; Kovač, Siniša - Kupres : Split : Faculty of Natural Science, Mathematics and Kinesiology - University of Split ; Faculty of Sport and Physical Education - University of Sarajevo ; Faculty of Sport - University of Ljubljana, 2006, 164-169
ISBN
953-7155-06-4
Skup
1st International Conference "Contemporary Kinesiology"
Mjesto i datum
Kupres, Bosna i Hercegovina, 16.10.2006. - 17.10.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nepravilno tjelesno držanje; pedagoška opterećenja
(bad posture; school loadings)
Sažetak
Na uzorku od 224 djeteta iz triju osnovnih škola u Gradu Splitu, obavljeno je longitudinalno znanstveno istraživanje s ciljem da se utvrdi povezanost između pokazatelja tjelesnog držanja i pokazatelja "specifičnih pedagoških opterećenja" u prvom, odnosno na istom uzorku, u drugom razredu osnovne škole. Problem nepravilnog držanja u djece je jedan od značajnijih problema suvremenog načina življenja. Mnogi vanjski utjecaji izazvani polaskom djeteta u školu negativno utječu na pravilan rast i razvoj posturalnog mišićja. Dvije latentne dimenzije sastavljene od 9 pokazatelja tjelesnog držanja, pokazatelj spuštenog stopala i pokazatelji deformacija prsnog koša predstavljaju lijevi set varijabli, dok 6 pokazatelja "specifičnih pedagoških opterećenja" predstavlja desni set varijabli. Podaci su obrađeni Kanoničkom korelacijskom analizom. Napravljene su dvije kanoničke korelacijske analize. Dobivena su četiri značajna kanonička korijena u objema analizama. Najvažnije se povezanosti između ova dva seta varijabli mogu objasniti izrazitom pozitivnom korelacijom parametara stražnje strane trupa s većom težinom školske torbe, te provođenjem više vremena u pisanju domaćih uradaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split