Pregled bibliografske jedinice broj: 311271
Mjerenje vibracija tramvajskih kotača uzrokovanih neravninama tračnica
Mjerenje vibracija tramvajskih kotača uzrokovanih neravninama tračnica // AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2007 / Željko, Šakić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2007. str. 167-170 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 311271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje vibracija tramvajskih kotača uzrokovanih neravninama tračnica
(Measurement of tram wheels vibrations causing by rails irregularity)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Bogut, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2007
/ Željko, Šakić - Zagreb : Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2007, 167-170
Skup
27th Conference on Transportation Systems with International Participation - AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2007
Mjesto i datum
Budimpešta, Mađarska; Varaždin, Hrvatska, 14.11.2007. - 18.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tramvajski kolosijek; vibracije tramvajskih kotača; geometrija vozne površine tračnica; zavari tračnica; tramvaj TMK 2200; tramvaj T4
(tram track; tram wheel vibrations; rail surface geometry; rail weld; tram TMK 2200; tram T4)
Sažetak
Kotači tračničkih vozila imaju vrlo važnu ulogu kod kretanja vozila po kolosijeku. Postojanje nepravilnosti na voznoj površini tračnice (naborana istrošenja, loša geometrija zavara tračnica) utječe na povećanje vibracija tramvaja i to posebice kotača. Tijekom mjerenja vibracija kotača tramvaja TMK 2200 na tramvajskim prugama u Zagrebu, dobivena su nagla povećanja vibracija svakih 15 m (interval položaja zavara tračnica). Ova činjenica potaknula je istraživanje utjecaja geometrije zavara tračnica na vibracije kotača. Mjerenja su provedena uslijed kretanja tramvaja po kolosijeku konstantnom brzinom od 40 km/h i to na dionicama gdje je prethodno snimljena geometrija vozne površine tračnica u zonama zavara. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za definiranje dozvoljenih tolerancija geometrije vozne površine tračnica u zonama zavara u cilju smanjenja vibracija kotača ali i smanjenja dinamičkog utjecaja vozila na kolosijek te povećanja udobnosti putnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
008-0362978-1485 - Dijagnostika električnih strojeva i strojevi s povećanim stupnjem djelovanja (Elez, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
KONČAR - Institut za elektrotehniku d.d.,
Građevinski fakultet, Zagreb