Pregled bibliografske jedinice broj: 311258
Tračnički prijevoz kao dio javnog gradskog prijevoza
Tračnički prijevoz kao dio javnog gradskog prijevoza // AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2007 / Željko, Šakić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2007. str. 154-158 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 311258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tračnički prijevoz kao dio javnog gradskog prijevoza
(Rail transit as a part of urban public transport)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Stazić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2007
/ Željko, Šakić - Zagreb : Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2007, 154-158
Skup
27th Conference on Transportation Systems with International Participation - AUTOMATION IN TRANSPORTATION 2007
Mjesto i datum
Budimpešta, Mađarska; Varaždin, Hrvatska, 14.11.2007. - 18.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Javni gradski prijevoz; tračnički prijevoz; tramvaj; LRT; metro
(Urban public transport; rail transport; tram; LRT; metro)
Sažetak
Najveći problem u velikim gradovima predstavlja dnevni promet, ne samo onaj u vršnim satima, već tijekom cijelog dana. Prometni zastoji, koji prerastaju u prometni kolaps kroz gradska središta u određenim vremenskim periodima, mogu biti riješeni uvođenjem tračničkog prometa kao okosnice javnog gradskog prijevoza, umjesto cestovnog prijevoza. Željeznički prijevoz ima značajne prednosti u odnosu na cestovni, posebno kad su specijalni tračnički koridori odvojeni od cestovnih, pa su stoga izbjegnuta duga čekanja i postignuta kraća vremena putovanja. Navedene činjenice uvjetovale su izmjene tehničkih i tehnoloških karakteristika vozila na tračnicama u svrhu bolje ''prilagodljivosti'' tračničkih sustava postojećim prometnim koridorima. Posebno treba istaći značajan razvoj tramvajskih i LRT (Light Rail Transit) vozila i to uvođenje 100% niskopodnih vozila te posebice tramvaja s gumenim kotačima i jednom tračnicom u sredini kolosijeka. U ovom radu iznijet će se kratak pregled razvoja vozila i adekvatnih kolosijeka za urbane sredine. Međusobna usporedba tračničkih sustava javnog gradskog prijevoza u Europi i svijetu dat će korisnu informaciju kako efikasnije uključiti prisilno vođene sustave u javni prijevoz.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb,
Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije, Split