Pregled bibliografske jedinice broj: 311115
Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole
Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole // Rano učenje hrvatskog jezika / Bežan, A., Pavličević, D. (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 166-181 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 311115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole
(Character Types of a Child in the Development of Croatian Children's Literature and their Presentation in Textbooks for Early Primary School Grades)
Autori
Težak, Dubravka ; Polak, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rano učenje hrvatskog jezika
/ Bežan, A., Pavličević, D. - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 166-181
ISBN
978-953-99326-6-2
Skup
International Conference on Advances and Systems Research ECNSI-2007
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja književnost; priča; čitanka; lik; vrlina; vrijednost
(childrens literature; story; text-book; virtue; value)
Sažetak
U radu se razmatra koji su se i kako razvijali modeli lika djeteta u hrvatskoj dječjoj književnosti od polovice devetnaestoga stoljeća do danas. Izdvojeni su modeli koji predstavljaju moralno idealizirani, odnosno pedagoški usmjereni tip djeteta, tip nesretnog djeteta ili siročeta (pasivno ili aktivno siroče), tip pustolovnog junaka, tip buntovnika, tip borca za svoja prava, tip obiteljskog djeteta, tip socijalnog djeteta, tip djeteta iz susjedstva, tip politički svjesnog djeteta i ludički tip djeteta. Zatim se istražuje zastupljenost tih tipova u tekstovima čitanaka za drugi, treći i četvrti razred osnovne škole. Budući da je svaki tip nositelj određenih vrlina koje se žele razviti kod djeteta ili mana koje se žele suzbiti, također se istražuje koje vrline se najčešće pojavljuju kod kojeg tipa, odnosno koliko su koje vrline učestale u tekstovima čitanaka iz čega se zaključuje koje vrline autori čitanki smatraju da treba razvijati kod djece u nižim razredima osnovne škole. Iz svega proizlazi da je uz svladavanje tečnog čitanja, razvijanje mašte i literarnog senzibiliteta u mlađim razredima osnovne škole još uvijek naglašena uloga literature razvijanje pozitivnog čovjeka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dubravka Težak
(autor)