Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 310090

Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice


Mezak, Vlado; Jugović, Alen; Jelenc, Lara
Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice // Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 55-68


CROSBI ID: 310090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice
(Initial guidelines for determining joint marketing strategies of North Adriatic ports of Rijeka, Kopar and Trieste, using BCG matrix)

Autori
Mezak, Vlado ; Jugović, Alen ; Jelenc, Lara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society

Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel

Izdavač
Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)

Grad
Rijeka

Godina
2008

Raspon stranica
55-68

ISBN
978-953-6148-72-1

Ključne riječi
zajednička marketinška strategija, BCG matrica, Luka Kopar, Rijeka, Trst, konkurentske prednosti
(joint marketing strategy, BCG matrix, Port of Rijeka, Kopar, Trieste, competitive advantages)

Sažetak
Sjevernojadranske luke Rijeka, Trst i Kopar u odnosu na sjevernoeuropske luke ostvaruju slabije poslovne rezultate, odnosno preko njihovih lučkih terminala prekrcavaju se manje količine tereta. Postoji opasnost da će se zbog širenja utjecaja sjevernoeuropskih luka na tradicionalna tržišta luka sjevernog Jadrana, gravitacijsko područje sjevernojadranskih luka sve više smanjivati. U cilju ostvarenja boljih poslovnih rezultata, potrebno je utvrditi one razvojne marketinške strategije koje sjevernojadranske luke trebaju provoditi i na taj način konkurirati izuzetno uspješnim lukama sjevernoeuropskog prometnog pravca. Luka nije zatvoreni sustav i radi toga je suradnja luka sjevernog Jadrana od osobitog značaja. Zajednički nastup na tržištu, u segmentu marketinga i provođenje odgovarajućih razvojnih strategija su prilika za usmjeravanje budućih tokova roba prema sjevernojadranskom prometnom pravcu. Pretpostavka izrade zajedničkog marketinškog plana je izrađena BCG matrica za razdoblje od 2000. godine do 2006. godine. Dobiveni zaključci predstavljaju sintezu stanja na sjevernojadranskom pomorsko-prometnom tržištu. U članku je predložena specijalizacija luka Rijeke, Trsta i Kopra, po vrstama tereta i putnicima na osnovi usporedne analize triju BCG matrica. Time se dolazi do osnovnih polaznica za definiranje zajedničke marketinške strategije za sve spomenute luke. Osim što se sjevernojadranske luke smatraju prirodnim, najkraćim i najekonomičnijim plovnim putem kroz Jadransko more, kojim se srednja i srednjoistočna Europa povezuje sa Sredozemljem, Azijom, Afrikom i Australijom, sjevernojadranske luke moraju pronaći i osnažiti svoju održivu konkurentsku prednost. U članku se kroz rezultate istraživanja dobivene analizom BCG matrice kao polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije sjevernojadranskih luka Rijeke, Kopra i Trsta, nastoji doprinijeti boljem iskorištenju temeljnih konkurentskih prednosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
Rad je prezentiran na skupu XX. Kongres CROMAR-a, Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti. Rad je dostupan u zborniku sažetaka XX. Kogres CROMAR-a, Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.). - Rijeka : Ekonomski fakultet Rijeka , 2007. 36-37 (ISBN: 978-953-6148-63-9).



POVEZANOST RADA


Projekti:
112-1121722-3152 - Model prometne i logističke integracije hrvatskih morskih i riječnih luka
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka,
Pomorski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Alen Jugović (autor)

Avatar Url VLADO MEZAK (autor)

Avatar Url Lara Jelenc (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mezak, Vlado; Jugović, Alen; Jelenc, Lara
Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice // Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 55-68
Mezak, V., Jugović, A. & Jelenc, L. (2008) Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice. U: Grbac, B. & Meler, M. (ur.) Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society. Rijeka, Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), str. 55-68.
@inbook{inbook, author = {Mezak, Vlado and Jugovi\'{c}, Alen and Jelenc, Lara}, year = {2008}, pages = {55-68}, keywords = {zajedni\v{c}ka marketin\v{s}ka strategija, BCG matrica, Luka Kopar, Rijeka, Trst, konkurentske prednosti}, isbn = {978-953-6148-72-1}, title = {Polazne smjernice za odre\djivanje zajedni\v{c}ke marketin\v{s}ke strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomo\'{c}u BCG matrice}, keyword = {zajedni\v{c}ka marketin\v{s}ka strategija, BCG matrica, Luka Kopar, Rijeka, Trst, konkurentske prednosti}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Mezak, Vlado and Jugovi\'{c}, Alen and Jelenc, Lara}, year = {2008}, pages = {55-68}, keywords = {joint marketing strategy, BCG matrix, Port of Rijeka, Kopar, Trieste, competitive advantages}, isbn = {978-953-6148-72-1}, title = {Initial guidelines for determining joint marketing strategies of North Adriatic ports of Rijeka, Kopar and Trieste, using BCG matrix}, keyword = {joint marketing strategy, BCG matrix, Port of Rijeka, Kopar, Trieste, competitive advantages}, publisher = {Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font