Pregled bibliografske jedinice broj: 310074
Primjena mikrosimulacijskih modela u postupku izbora elemenata gradske ulične mreže
Primjena mikrosimulacijskih modela u postupku izbora elemenata gradske ulične mreže // Zbornik radova IV hrvatskog kongresa o cestama / Boris Raus (ur.).
Cavtat: VIA VITA, 2007. str. 121-122 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 310074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena mikrosimulacijskih modela u postupku izbora elemenata gradske ulične mreže
(Application of microsimulation models in planning and design of street network)
Autori
Cvitanić, Dražen ; Breški, Deana ; Ištuk, Pavao
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova IV hrvatskog kongresa o cestama
/ Boris Raus - Cavtat : VIA VITA, 2007, 121-122
ISBN
978-953-96615-4-8
Skup
IV hrvatski kongres o cestama
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 28.10.2007. - 31.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
razina usluge; mikrosimulacijski modeli; kapacitet
(level of service; microsimulation models; capacity)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj se prema Pravilniku o osnovnim uvjetima kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa proračun propusne moći radi utvrđivanja poprečnog profila ceste vrši u pravilu prema američkoj metodologiji “ Highway Capacity Manual” . Analitički modeli prema metodologiji za proračun propusne moći i razine usluge elemenata cestovnog prometnog sustava razvijaju se i primjenjuju dugi niz godina te su se pokazali dobrim alatom za procjenu mjera efikasnosti sustava pojedinih (izoliranih) elemenata cestovnog sustava (raskrižja, rampe, pojedine dionice ceste… ). Međutim zbog njihove primjenjivosti ograničene samo za pojedine dijelove sustava u zadnjih desetak godina dogodio se značajan razvoj mikrosimulacijskih modela kojima se u jednom modelu mogu opisati svi faktori koji utječu na kvalitetu prometa (vozači, vozila, geometrijski uvjeti prometnice, tip kontrole prometa, uvjeti okoline..), a također i njihova promjena u vremenu. Ovaj članak na konkretnom primjeru izbora mogućih varijanti odvijanja (i projektiranja) prometa na dijelu ulične mreže u Splitu prikazuje mogućnosti primjene simulacijskih modela. Prikazane su rezultirajuće mjere efikasnosti pojedinih varijanti (duljine putovanja, emisija ispušnih plinova, potrošnja goriva… .) na temelju kojih se za zadane kriterije može odabrati odgovarajuća varijanta te definirati građevinske i prometne mjere potrebne za njeno optimalno funkcioniranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije, Split