Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 309881

Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga


Gazdić-Alerić, Tamara; Pavličević-Franić, Dunja; Rijavec, Majda
Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga // Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1) = Conference proceedings of The First Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 42-56 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 309881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga
(Psycholinguistic Aspects of Acquiring and Early Learning of the Croatian Language as Mother Tongue)

Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Pavličević-Franić, Dunja ; Rijavec, Majda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1) = Conference proceedings of The First Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008, 42-56

ISBN
978-953-99326-6-2

Skup
1. specijalizirani znastveni skup rano učenje hrvatskoga jezika (2007)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
psiholingvistika; faze kognitivnog razvoja; usvajanje jezika; rano učenje jezika; poučavanje hrvatskoga jezika
(psycholinguistics; phases of cognitive development; language acquisition; early language learning; teaching Croatian language)

Sažetak
Usvajanje i rano učenje jezika tijesno je povezano s kognitivnim razvojem djeteta. Prema teoriji Jeana Piageta četiri su faze kognitivnoga razvoja: senzomotorička faza (od rođenja do 2. godine), predoperacijska faza (od 2. do 7. godine), faza konkretnih operacija (od 7. do 11. godine) i faza formalnih operacija (od 11. do 15. godine). Iako rani razvoj jezika započinje u senzomotoričkoj fazi, simbolima i jezikom dijete se počinje koristiti u predoperacijskoj fazi. U toj su fazi djeca u stanju povezati riječi i slike sa stvarnim objektima, što pridonosi razvoju jezičnih vještina. U fazi konkretnih operacija djeca mogu stvarati pojmove, uočavati odnose i rješavati probleme samo kad rade s poznatim predmetima ili kad si ih mogu konkretno predočiti. Njihovo ponašanje postaje manje egocentrično i društvenije, te počinju uspješno upotrebljavati jezik kao sredstvo socijalnih odnosa. No, tek u fazi formalnih operacija dijete je u stanju apstraktno misliti i počinje razumijevati gramatičke pojmove. U radu se proučava Nastavni plan i program za osnovnu školu te pokušava odgovoriti na pitanja koliko je on usklađen s fazama kognitivnoga razvoja te prati li hrvatski obrazovni sustav te faze. Naime, prilikom poučavanja potrebno je imati na umu činjenicu da do kraja osnovne škole određen broj djece uopće ne primjenjuje formalno mišljenje, dok se većina učenika nalazi u tzv. prijelaznom razdoblju između stupnja konkretnih i formalnih operacija. No, čak i najnapredniji učenici, koji mogu izvoditi formalne operacije, uživaju u konkretnim primjerima i aktivnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Gazdić-Alerić, Tamara; Pavličević-Franić, Dunja; Rijavec, Majda
Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga // Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1) = Conference proceedings of The First Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante ; Pavličević-Franić, Dunja (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 42-56 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Gazdić-Alerić, T., Pavličević-Franić, D. & Rijavec, M. (2008) Psiholingvistički aspekti usvajanja i ranoga učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga. U: Šimović, V., Bežen, A. & Pavličević-Franić, D. (ur.)Konferencijski zbornik Prvi specijalizirani znanstveni skup : Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-1) = Conference proceedings of The First Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language.
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Rijavec, Majda}, year = {2008}, pages = {42-56}, keywords = {psiholingvistika, faze kognitivnog razvoja, usvajanje jezika, rano u\v{c}enje jezika, pou\v{c}avanje hrvatskoga jezika}, isbn = {978-953-99326-6-2}, title = {Psiholingvisti\v{c}ki aspekti usvajanja i ranoga u\v{c}enja hrvatskoga jezika kao materinskoga}, keyword = {psiholingvistika, faze kognitivnog razvoja, usvajanje jezika, rano u\v{c}enje jezika, pou\v{c}avanje hrvatskoga jezika}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Rijavec, Majda}, year = {2008}, pages = {42-56}, keywords = {psycholinguistics, phases of cognitive development, language acquisition, early language learning, teaching Croatian language}, isbn = {978-953-99326-6-2}, title = {Psycholinguistic Aspects of Acquiring and Early Learning of the Croatian Language as Mother Tongue}, keyword = {psycholinguistics, phases of cognitive development, language acquisition, early language learning, teaching Croatian language}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font