Pregled bibliografske jedinice broj: 309717
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine, 2007. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 309717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine
(Development strategy for the Croatian leather and footwear industry for the 2007-2015 period)
Autori
Anić, Ivan-Damir ; Božić, Ljiljana ; Buturac, Goran ; Lovrinčević, Željko ; Mikulić, Davor ; Nušinović, Mustafa ; Rajh, Edo ; Teodorović, Ivan
Izvornik
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2007
Ključne riječi
industrija kože i proizvoda od kože; Hrvatska; projekcije rasta; tržišno repozicioniranje; restrukturiranje; organizacijske promjene; industrijska politika; strategija
(leather and footwear industry; Croatia; growth projections; market repositioning; restrukturing; organizational changes; industrial policy; strategy)
Sažetak
Ova znanstvena studija bavi se temeljnim problemima i promišljanjima o razvojnim mogućnostima. Znanstveni doprinos studije je analitička kombinacija mikro i makroekonomskih sastavnica razvoja, te dijagnoze i sagledavanja perspektive razvoja industrijske grane u poteškoćama. Provedena je SWOT analiza industrije kože i proizvoda od kože. Izvršene su projekcije rasta i očekivane strukturne prilagodbe u industriji kože i proizvoda od kože. U studiji se detaljno razmatraju sastavnice razvojne strategije i identificiraju politike i mjere strukturnih prilagodbi industrije. Projekcije su izvršene primjenom ekonometrijskih metoda. Rezultati istraživanja pokazuju da hrvatska industrija kože i proizvoda od kože ima perspektivu, ali uz provedeno aktivno restrukturiranje, modernizaciju i tržišno repozicioniranje. Da bi se ostvarili razvojni ciljevi, važna je uloga države u smislu horizontalnih i regionalnih potpora te aktivnih mjera na tržištu rada. Definirane su sastavnice tržišnog repozicioniranja. One uključuju skup mjera za rast prihoda od prodaje i rast produktivnosti. Vizija razvoja ove industrije temelji se na stalnom tehnološkom napretku, kadrovskom i organizacijskom restrukturiranju, specijalizaciji i tržišno konkurentnoj proizvodnji proizvoda s višim udjelima dodane vrijednosti. Ukazuje se na potrebu institucionalizacije procesa restrukturiranja. Predlaže se institucijska podrška u vidu posebne Agencija za razvoj industrije kože i proizvoda od kože. U provedbi razvojne strategije, u procesu integracije u EU, zadatak je Središnje države stvoriti uvjete za ubrzano strukturno prilagođavanje i rast konkurentnosti. Zadatak poduzetnika je aktivna uloga u procesu restrukturiranja i tržišnog repozicioniranja. Racionalna su očekivanja da je uz sve zajedničke identificirane sastavnice razvojne strategije moguće postići ostvarenje predloženog scenarija rasta ove industrije. Rezultati istraživanja su primijenjene naravi i služe kao osnovica za izradu razvojnog programa industrije kože i proizvoda od kože.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
002-0022469-2466 - Restrukturiranje i konkurentnost hrvatskih poduzeća u pridruživanju EU (Anić, Ivan-Damir, MZOS ) ( CroRIS)
002-0022469-2470 - Makroekonomska konvergencija Republike Hrvatske Europskoj uniji (Lovrinčević, Željko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb
Profili:
Davor Mikulić
(autor)
Mustafa Nušinović
(autor)
Ivan Teodorović
(autor)
Ivan-Damir Anić
(autor)
Goran Buturac
(autor)
Željko Lovrinčević
(autor)
Edo Rajh
(autor)
Ljiljana Božić
(autor)