Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 309717

Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine


Anić, Ivan-Damir; Božić, Ljiljana; Buturac, Goran; Lovrinčević, Željko; Mikulić, Davor; Nušinović, Mustafa; Rajh, Edo; Teodorović, Ivan
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine, 2007. (elaborat/studija).


CROSBI ID: 309717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine
(Development strategy for the Croatian leather and footwear industry for the 2007-2015 period)

Autori
Anić, Ivan-Damir ; Božić, Ljiljana ; Buturac, Goran ; Lovrinčević, Željko ; Mikulić, Davor ; Nušinović, Mustafa ; Rajh, Edo ; Teodorović, Ivan

Izvornik
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija

Godina
2007

Ključne riječi
industrija kože i proizvoda od kože; Hrvatska; projekcije rasta; tržišno repozicioniranje; restrukturiranje; organizacijske promjene; industrijska politika; strategija
(leather and footwear industry; Croatia; growth projections; market repositioning; restrukturing; organizational changes; industrial policy; strategy)

Sažetak
Ova znanstvena studija bavi se temeljnim problemima i promišljanjima o razvojnim mogućnostima. Znanstveni doprinos studije je analitička kombinacija mikro i makroekonomskih sastavnica razvoja, te dijagnoze i sagledavanja perspektive razvoja industrijske grane u poteškoćama. Provedena je SWOT analiza industrije kože i proizvoda od kože. Izvršene su projekcije rasta i očekivane strukturne prilagodbe u industriji kože i proizvoda od kože. U studiji se detaljno razmatraju sastavnice razvojne strategije i identificiraju politike i mjere strukturnih prilagodbi industrije. Projekcije su izvršene primjenom ekonometrijskih metoda. Rezultati istraživanja pokazuju da hrvatska industrija kože i proizvoda od kože ima perspektivu, ali uz provedeno aktivno restrukturiranje, modernizaciju i tržišno repozicioniranje. Da bi se ostvarili razvojni ciljevi, važna je uloga države u smislu horizontalnih i regionalnih potpora te aktivnih mjera na tržištu rada. Definirane su sastavnice tržišnog repozicioniranja. One uključuju skup mjera za rast prihoda od prodaje i rast produktivnosti. Vizija razvoja ove industrije temelji se na stalnom tehnološkom napretku, kadrovskom i organizacijskom restrukturiranju, specijalizaciji i tržišno konkurentnoj proizvodnji proizvoda s višim udjelima dodane vrijednosti. Ukazuje se na potrebu institucionalizacije procesa restrukturiranja. Predlaže se institucijska podrška u vidu posebne Agencija za razvoj industrije kože i proizvoda od kože. U provedbi razvojne strategije, u procesu integracije u EU, zadatak je Središnje države stvoriti uvjete za ubrzano strukturno prilagođavanje i rast konkurentnosti. Zadatak poduzetnika je aktivna uloga u procesu restrukturiranja i tržišnog repozicioniranja. Racionalna su očekivanja da je uz sve zajedničke identificirane sastavnice razvojne strategije moguće postići ostvarenje predloženog scenarija rasta ove industrije. Rezultati istraživanja su primijenjene naravi i služe kao osnovica za izradu razvojnog programa industrije kože i proizvoda od kože.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
002-0022469-2466 - Restrukturiranje i konkurentnost hrvatskih poduzeća u pridruživanju EU (Anić, Ivan-Damir, MZOS ) ( CroRIS)
002-0022469-2470 - Makroekonomska konvergencija Republike Hrvatske Europskoj uniji (Lovrinčević, Željko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Anić, Ivan-Damir; Božić, Ljiljana; Buturac, Goran; Lovrinčević, Željko; Mikulić, Davor; Nušinović, Mustafa; Rajh, Edo; Teodorović, Ivan
Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine, 2007. (elaborat/studija).
Anić, I., Božić, L., Buturac, G., Lovrinčević, Ž., Mikulić, D., Nušinović, M., Rajh, E. & Teodorović, I. (2007) Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine. Strateške odrednice razvoja industrije kože i proizvoda od kože u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. – 2015. godine. Elaborat/studija.
@unknown{unknown, author = {Ani\'{c}, Ivan-Damir and Bo\v{z}i\'{c}, Ljiljana and Buturac, Goran and Lovrin\v{c}evi\'{c}, \v{Z}eljko and Mikuli\'{c}, Davor and Nu\v{s}inovi\'{c}, Mustafa and Rajh, Edo and Teodorovi\'{c}, Ivan}, year = {2007}, keywords = {industrija ko\v{z}e i proizvoda od ko\v{z}e, Hrvatska, projekcije rasta, tr\v{z}i\v{s}no repozicioniranje, restrukturiranje, organizacijske promjene, industrijska politika, strategija}, title = {Strate\v{s}ke odrednice razvoja industrije ko\v{z}e i proizvoda od ko\v{z}e u Hrvatskoj za razdoblje od 2007. and \#8211; 2015. godine}, keyword = {industrija ko\v{z}e i proizvoda od ko\v{z}e, Hrvatska, projekcije rasta, tr\v{z}i\v{s}no repozicioniranje, restrukturiranje, organizacijske promjene, industrijska politika, strategija} }
@unknown{unknown, author = {Ani\'{c}, Ivan-Damir and Bo\v{z}i\'{c}, Ljiljana and Buturac, Goran and Lovrin\v{c}evi\'{c}, \v{Z}eljko and Mikuli\'{c}, Davor and Nu\v{s}inovi\'{c}, Mustafa and Rajh, Edo and Teodorovi\'{c}, Ivan}, year = {2007}, keywords = {leather and footwear industry, Croatia, growth projections, market repositioning, restrukturing, organizational changes, industrial policy, strategy}, title = {Development strategy for the Croatian leather and footwear industry for the 2007-2015 period}, keyword = {leather and footwear industry, Croatia, growth projections, market repositioning, restrukturing, organizational changes, industrial policy, strategy} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font