Pregled bibliografske jedinice broj: 309592
Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima
Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 71-89 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 309592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima
(Determining the loyalty profile in function of developing relations with customers)
Autori
Meler, Marcel ; Ham, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju
/ Grbac, Bruno ; Meler, Marcel - Rijeka : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008, 71-89
ISBN
978-953-6148-73-8
Skup
20. Kongres CROMAR-a ; Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
marketing odnosa i suradnje; profil vjernosti; vjernost potrošača; zadržavanje potrošača
(marketing relations and cooperation; loyalty profile; customer retention; customer loyalty)
Sažetak
U posljednje vrijeme sve više gospodarskih subjekata prepoznaje i prihvaća činjenicu da je zadržavanje postojećih potrošača znatno profitabilnije nego privlačenje novih. Zato se zadržavanje potrošača (customer retention) i vjernost potrošača (customer loyalty) sve češće nalaze u središtu njihovog zanimanja, a nerijetko se ugrañ ; ; uju i u misiju gospodarskih subjekata. Važno je naglasiti da zadržavanje potrošača i vjernost potrošača nisu istoznačnice. Potrošač može ostati uz proizvoñ ; ; ača/prodavača zahvaljujući navici ili inerciji, bez osjećaja vjernosti u odnosu na njega i njegove proizvode/usluge. Gospodarski subjekt zato ne smije pretpostaviti da će vjernost (koja je emocija) postojati izmeñ ; ; u njega i potrošača samo zbog toga što izmeñ ; ; u njih postoji nekakav odnos (koji je ponašanje). Kako bi gospodarski subjekt mogao usmjeriti svoje napore u pravcu zadržavanja najvjernijih potrošača, mora poznavati strukturu svojih potrošača obzirom na razinu vjernosti. Navedena struktura naziva se profil vjernosti i može se ustanoviti postavljanjem pitanja koja obuhvaćaju različite aspekte vjernosti potrošača. Pritom je poznato da postoje značajne razlike u vjernosti u odnosu na pojedine proizvode. Istraživanjem koje je u okviru rada provedeno na prigodnom uzorku studenata utvrdio se profil vjernosti za skupinu proizvoda koji predstavljaju značajne marka proizvode za navedenu populaciju. Dobiveni profil vjernosti treba staviti u vezu s demografskim podacima, kako bi ga se u daljnjim istraživanjima moglo upotrijebiti u cilju usporeñ ; ; ivanja stavova potrošača iz različitih razina vjernosti, te utvrdilo što utječe na (ne)zadovoljstvo pojedine skupine potrošača. Dobiveni rezultati istraživanja potkrjepljuju teorijska saznanja o mogućim modalitetima razvijanja odnosa gospodarskih subjekata s ciljnim potrošačima, koji bi bili preporučljivi u cilju operacionalizacije njihovog marketinga odnosa i suradnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek