Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 309592

Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima


Meler, Marcel; Ham, Marija
Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 71-89 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 309592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima
(Determining the loyalty profile in function of developing relations with customers)

Autori
Meler, Marcel ; Ham, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel - Rijeka : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008, 71-89

ISBN
978-953-6148-73-8

Skup
20. Kongres CROMAR-a ; Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
marketing odnosa i suradnje; profil vjernosti; vjernost potrošača; zadržavanje potrošača
(marketing relations and cooperation; loyalty profile; customer retention; customer loyalty)

Sažetak
U posljednje vrijeme sve više gospodarskih subjekata prepoznaje i prihvaća činjenicu da je zadržavanje postojećih potrošača znatno profitabilnije nego privlačenje novih. Zato se zadržavanje potrošača (customer retention) i vjernost potrošača (customer loyalty) sve češće nalaze u središtu njihovog zanimanja, a nerijetko se ugrañ ; ; uju i u misiju gospodarskih subjekata. Važno je naglasiti da zadržavanje potrošača i vjernost potrošača nisu istoznačnice. Potrošač može ostati uz proizvoñ ; ; ača/prodavača zahvaljujući navici ili inerciji, bez osjećaja vjernosti u odnosu na njega i njegove proizvode/usluge. Gospodarski subjekt zato ne smije pretpostaviti da će vjernost (koja je emocija) postojati izmeñ ; ; u njega i potrošača samo zbog toga što izmeñ ; ; u njih postoji nekakav odnos (koji je ponašanje). Kako bi gospodarski subjekt mogao usmjeriti svoje napore u pravcu zadržavanja najvjernijih potrošača, mora poznavati strukturu svojih potrošača obzirom na razinu vjernosti. Navedena struktura naziva se profil vjernosti i može se ustanoviti postavljanjem pitanja koja obuhvaćaju različite aspekte vjernosti potrošača. Pritom je poznato da postoje značajne razlike u vjernosti u odnosu na pojedine proizvode. Istraživanjem koje je u okviru rada provedeno na prigodnom uzorku studenata utvrdio se profil vjernosti za skupinu proizvoda koji predstavljaju značajne marka proizvode za navedenu populaciju. Dobiveni profil vjernosti treba staviti u vezu s demografskim podacima, kako bi ga se u daljnjim istraživanjima moglo upotrijebiti u cilju usporeñ ; ; ivanja stavova potrošača iz različitih razina vjernosti, te utvrdilo što utječe na (ne)zadovoljstvo pojedine skupine potrošača. Dobiveni rezultati istraživanja potkrjepljuju teorijska saznanja o mogućim modalitetima razvijanja odnosa gospodarskih subjekata s ciljnim potrošačima, koji bi bili preporučljivi u cilju operacionalizacije njihovog marketinga odnosa i suradnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Marcel Meler (autor)

Avatar Url Marija Ham (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Meler, Marcel; Ham, Marija
Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 71-89 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Meler, M. & Ham, M. (2008) Utvrđivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potrošačima. U: Grbac, B. & Meler, M. (ur.)Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju.
@article{article, author = {Meler, Marcel and Ham, Marija}, year = {2008}, pages = {71-89}, keywords = {marketing odnosa i suradnje, profil vjernosti, vjernost potro\v{s}a\v{c}a, zadr\v{z}avanje potro\v{s}a\v{c}a}, isbn = {978-953-6148-73-8}, title = {Utvr\djivanje profila vjernosti u funkciji razvijanja odnosa s potro\v{s}a\v{c}ima}, keyword = {marketing odnosa i suradnje, profil vjernosti, vjernost potro\v{s}a\v{c}a, zadr\v{z}avanje potro\v{s}a\v{c}a}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Meler, Marcel and Ham, Marija}, year = {2008}, pages = {71-89}, keywords = {marketing relations and cooperation, loyalty profile, customer retention, customer loyalty}, isbn = {978-953-6148-73-8}, title = {Determining the loyalty profile in function of developing relations with customers}, keyword = {marketing relations and cooperation, loyalty profile, customer retention, customer loyalty}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font