Pregled bibliografske jedinice broj: 308931
Primjena simulacijskih modela u postupku planiranja i projektiranja cesta
Primjena simulacijskih modela u postupku planiranja i projektiranja cesta // Zbornik radova I BH kongresa o cestama / Jašarević, Emir ; Ibrulj, Vedran (ur.).
Sarajevo: Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BiH), 2007. str. 33-43 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 308931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena simulacijskih modela u postupku planiranja i projektiranja cesta
(Application of simulation models in planning and design of road network)
Autori
Cvitanić, Dražen ; Breški, Deana ; Ištuk, Pavao
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova I BH kongresa o cestama
/ Jašarević, Emir ; Ibrulj, Vedran - Sarajevo : Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BiH), 2007, 33-43
Skup
1. BH kongres o cestama
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 27.09.2007. - 28.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Razina usluge; makroskopski modeli; mikrosimulacijski modeli
(Level of service; macroscopic models; microsimulation models)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj se proračun propusne moći radi utvrđivanja poprečnog profila cesta u pravilu vrši prema američkoj metodologiji “ Highway Capacity Manual” (HCM). Analitički modeli prema HCM metodologiji za proračun propusne moći i razine usluge elemenata cestovnog prometnog sustava razvijaju se i primjenjuju dugi niz godina te su se pokazali dobrim alatom za procjenu mjera efikasnosti sustava pojedinih (izoliranih) elemenata cestovnog sustava (raskrižja, rampe, zone preplitanja, pojedine dionice ceste… ). Međutim zbog njihove primjenjivosti ograničene samo za pojedine dijelove sustava u zadnjih desetak godina dogodio se značajan razvoj simulacijskih modela odvijanja prometa kojima se mogu u jednom modelu opisati svi faktori koji utječu na kvalitetu prometa (vozači, vozila, geometrijski uvjeti prometnice, tip kontrole prometa na raskrižjima i dionicama, vozila, uvjeti okoline..), a također i njihova promjena u vremenu. Ovaj članak prikazuje primjenu simulacijskih modela u postupku planiranja te izbora varijantnih rješenja cestovne mreže kao i potrebnu razinu kalibracije raspoloživih simulacijskih modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije, Split