Pregled bibliografske jedinice broj: 308171
Siniša Majkus - majstor prostornog tkanja
Siniša Majkus - majstor prostornog tkanja // Život umjetnosti, 31 (1997), 59; 128-131 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 308171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Siniša Majkus - majstor prostornog tkanja
(Siniša Majkus - Space Weaving Artisan)
Autori
Demonja, Damir
Izvornik
Život umjetnosti (0514-7794) 31
(1997), 59;
128-131
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Siniša Majkus; umjetnost; skulpturalni objekti; svjetlo; sjene
(Siniša Majkus; art; sculptural objects; light; shadows)
Sažetak
Premda po obrazovanju akademski grafičar, Siniša Majkus je umjetnik koji svoju izražajnost nije ograničio isključivo na područje grafičkog, ali niti na ono slikarstva i skulpture. Njegov je rad najbliči skulpturalnom izričaju jer njegove su realizacije trodimenzionalne izvedenice koje smješta u prostor te ih tako dočivljavamo u njihovoj cjeloći. Međutim, njegove "skulpture" nisu izgrađene jednodimenzionalnim tretiranjem volumena i mase kao osnovnih skulptorskih gradbenih elemenata, već su one istkane od raznovrsnih dijelova, segmenata kako onih materijalnih i doista tvarnih tako i onih materijalno neopipljivih, a tako važnih, počesto zanemarivanih ili zaboravljanih, no punovrijednih i izražajnih – svjetla i sjena koji im daju naročitu izražajnost, dinamiku i metaforičnost. Djelići Majkusovih skulpturalnih objekata nesputano i jednostavno su kombinirani, u takovom su do-odnosu da pružaju niz varijanata i mogućnosti doživljavanja i tumačenja, dopuštajući mu da svoje skulpturalne sklopove neprekidno proučava, promišlja, mijenja i nadograđuje. Materijal kojeg upotrebljava podatan je i promjenjiv poput primjerice skaja, ljepenke, žice, sugerirajući nam i time svoju svijesnost o promjenjivosti i procesualnosti umjetničkog djela. Prisutnost je ovih tvorbenih materijala, premda se na prvi pogled tako ne čini, jednakovrijedna, a naglasci na nekom od njih, bilo kvalitetom, ili kvantitetom, prvenstveno oblikom ili bojom tek su prividni prizivajući organičnost njih samih, kao i organičnost nastanka umjetničkog djela. Žudnja za novim, drukčijim, svježim, boljim iskazuje se i u njegovom posljednjem ciklusu realizacija predstavljenih na netom svršenoj izložbi u Salonu galerije "Karas" u Zagrebu (08. 01. - 25. 01. 1997.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti