Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 308127

Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih?


Vlahović-Štetić, Vesna
Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih? // Proceeding of the International scientific colloquium Mathematics and children (How to teach and learn mathematics) / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 208-216 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 308127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih?
(Mathematically gifted children: what can we teach them and what can we learn?)

Autori
Vlahović-Štetić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Proceeding of the International scientific colloquium Mathematics and children (How to teach and learn mathematics) / Pavleković, Margita - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 208-216

ISBN
978-953-6965-10-6

Skup
International scientific colloquium Mathematics and children (How to teach and learn mathematics)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.04.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
darovita djeca; definicije darovitosti; matematička darovitost
(gifted children; definitions of giftedness; mathematical giftedness)

Sažetak
Početak istraživačkog interesa psihologa za rješavanje matematičkih problema i za nadarenost vremenski se poklapaju i sežu u 20-te godine prošlog stoljeća. Istraživanja Thorndikea (matematika) i Termana (nadarenost) otvorila su dva nova područja u psihologiji koja i danas imaju brojne dodirne točke. Definicije nadarenosti su vrlo brojne i mogu se svrstati u četiri osnovne skupine: one usmjerene na urođenost odnosno genetske činitelje, one usmjerene na kognitivne modele, one usmjerene na postignuće i sustavski usmjerene. Genetski usmjeren pristup govori o važnosti urođenih predispozicija a u novije vrijeme ukazuje na višestruke inteligencije tj. ideju da darovitost nadilazi ideju visoke inteligencije i da se ogleda u različitim domenama. Kognitivno usmjerena istraživanja i definicije darovitosti jasno govore o različitom kognitivnom funkcioniranju darovitih u pojedinim domenama. Tako će daroviti matematičari puno bolje procesirati numeričke informacije dok će verbalne informacije procesirati kao i prosječni ispitanici. S druge strane verbalno daroviti će efikasnije procesirati verbalne informacije ali će numeričke procesirati kao i prosječni ispitanici. Pristup usmjeren na postignuće ukazao je na važnost neintelektualnih činitelja (motivacija i kreativnost) za darovitost. Sustavski pristup ukazuje na ulogu različitih društvenih sustava u razvoju darovitosti (obitelj, škola, obrazovni sustav). Danas znanost već puno zna o kognitivnom funkcioniranju matematički darovite djece, o njihovim obrazovnim postignućima i potrebama. Znamo da kroz akceleraciju i obogaćivanje programa možemo zadovoljiti neke njihove potrebe. Otvoreno je pitanje koliko učitelji u praksi znaju o specifičnim potrebama darovitih učenika i koliko su uvježbani za rad s njima. Čak i kad su učitelji svjesni koje sadržaje treba poučavati to nije dovoljno. Naime brojna istraživanja govore kako samo novi sadržaji nisu dovoljni – daroviti učenici trebaju i poticaje za osobni razvoj što posebno vrijedi za programe rada s matematički darovitima. Teško je dati odgovor na pitanje koliko su učitelji svjesni socio-emocionalnih potreba matematički darovitih učenika i koliko ih uvažavaju u svom radu. Istraživanja pokazuju da su daroviti učenici spremni iskazati svoje potrebe a mi moramo biti spremni učiti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović-Štetić, Vesna
Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih? // Proceeding of the International scientific colloquium Mathematics and children (How to teach and learn mathematics) / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 208-216 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vlahović-Štetić, V. (2007) Matematički darovita djeca: što ih možemo poučiti i što bismo mogli naučiti od njih?. U: Pavleković, M. (ur.)Proceeding of the International scientific colloquium Mathematics and children (How to teach and learn mathematics).
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2007}, pages = {208-216}, keywords = {darovita djeca, definicije darovitosti, matemati\v{c}ka darovitost}, isbn = {978-953-6965-10-6}, title = {Matemati\v{c}ki darovita djeca: \v{s}to ih mo\v{z}emo pou\v{c}iti i \v{s}to bismo mogli nau\v{c}iti od njih?}, keyword = {darovita djeca, definicije darovitosti, matemati\v{c}ka darovitost}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2007}, pages = {208-216}, keywords = {gifted children, definitions of giftedness, mathematical giftedness}, isbn = {978-953-6965-10-6}, title = {Mathematically gifted children: what can we teach them and what can we learn?}, keyword = {gifted children, definitions of giftedness, mathematical giftedness}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font