Pregled bibliografske jedinice broj: 307883
Kratkoročno i dugoročno poslovanje : tko još ima vremena (strateški) razmišljati?
Kratkoročno i dugoročno poslovanje : tko još ima vremena (strateški) razmišljati? // Poslovni magazin, 5 (2007), 6; 40-42 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 307883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kratkoročno i dugoročno poslovanje : tko još ima vremena (strateški) razmišljati?
(Short and long term business : who has the time to think (strategically)?)
Autori
Rupčić, Nataša
Izvornik
Poslovni magazin (1334-0905) 5
(2007), 6;
40-42
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
strateško mišljenje; kreativnost; upravljanje promjenema
(strategic thinking; creatitity; time management)
Sažetak
Za donošenje strategije, posebno strategije na razini cjelokupnog poduzeća potrebno je razmišljati strateški, odnosno primjenjivati i razvijati konceptualne vještine. Ova vještina uključuje menadžerovu sposobnost promišljanja, procesuiranja informacija i planiranja. To znači da menadžer mora biti sposoban sagledati ne samo položaj nekog dijela poduzeća u odnosu na poduzeće kao cjelinu, već i položaj poduzeća u odnosu na pripadajuću granu, grupaciju pa sve do mjesta i uloge poduzeća u socijalnoj okolini. Potrebno je dakle spoznati « ; veliku sliku» ; , prepoznati važne elemente u situaciji i razumjeti odnose između njih. Od menadžera se dakle zahtijeva da imaju širok vremenski i prostorni horizont, odnosno da misle strategijski. Međutim, u praksi situacija često ne odgovara teorijskim postavkama. U suvremenom okruženju brzih promjena menadžerima je sve teže odmaknuti se od svakodnevnih problema i sagledati « ; veliku sliku» ; . Poslovni svijet suočen je s novim fenomenom: gladi za vremenom. Menadžeri vode sve nesmiljeniju bitku kako bi kontrolirali vlastito vrijeme. Nije riječ samo o činjenici da imaju premalo vremena rješavati svakodnevne probleme, već o činjenici da nemaju vremena kako bi razmišljali strateški. Istraživanja pokazuju kako nemogućnost bavljenja dugoročnim i strateškim mišljenjem danas pogađa većinu poslovnih ljudi. Mnogi se žale da su kontinuirano u fazi preživljavanja pa reagiraju samo na hitne situacije, manevrirajući u donošenju odluka, umjesto da donose odluke koje će poduzeće usmjeravati u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija