Pregled bibliografske jedinice broj: 307881
Upravljanje timom : tajne uspješnog timskog rada
Upravljanje timom : tajne uspješnog timskog rada // Poslovni magazin, 5 (2007), 1; 32-35 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 307881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje timom : tajne uspješnog timskog rada
(Team management : secrets of a successful teamwork)
Autori
Rupčić, Nataša
Izvornik
Poslovni magazin (1334-0905) 5
(2007), 1;
32-35
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
timski rad; radna skupina; komunikacija; teambuilding
(teamwork; working group; communication; teambuilding)
Sažetak
Tradicionalni ustroj poduzeća u kojem se promovirala konkurencija između zaposlenika, a u prvi plan dolazili pojedinci kao korporacijske zvijezde počinje se mijenjati. Ispunjavanje složenih ciljeva u suvremenom poslovanju zahtijeva angažiranje različitih znanja, vještina i sposobnosti uz razvijanje inovativnih pristupa radu. Poduzeća stoga uvode nove strukture temeljene na timskom radu kako bi se uspješnije suočila s izazovima u okruženju i učinkovitije ispunila potrebe kupaca. Timski rad za mnoga poduzeća predstavlja strateški izbor, poslovnu orijentaciju koja se ne može usporediti s uvođenjem novog modela prodaje ili nove financijske strategije. Menadžeri, posebno menadžeri ljudskih potencijala, promoviraju timski rad kao bezuvjetno potrebno i poželjno korporacijsko ponašanje. Problem uvođenja timskoga rada je dvojak. S jedne strane, kolegij menadžera u poduzećima rijetko prerasta u kohezijski tim jer sami menadžeri podcjenjuju mogućnosti timskog rada. S druge strane uvođenje timskog rada zahtijeva provođenje nekih aktivnosti koje su često bolne i neugodne te zahtijevaju vještine i znanja o upravljaju promjenama. Propagiranjem timskog rada, uz njegovo istodobno neuvođenje u organizacijsku praksu stvara dva problema. Prvo, razvija se kolektivni osjećaj licemjerja među zaposlenicima koji timski rad smatraju praznom parolom. Drugo, šalju se dvosmislene poruke o djelovanju koje je najbolje za organizaciju. Zaposlenici koji uviđaju da se timski rad ne primjenjuje, iako se propagira, postaju individualisti, zainteresirani samo za vlastiti posao i rezultate te ne razvijaju osjećaj pripadnosti organizaciji i njenim vrijednostima i ciljevima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija