Pregled bibliografske jedinice broj: 307879
Poduzeće koje uči: nova menadžerska moda ili recept za uspjeh?
Poduzeće koje uči: nova menadžerska moda ili recept za uspjeh? // Poslovni magazin, 4 (2006), 11; 48-49 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 307879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzeće koje uči: nova menadžerska moda ili recept za uspjeh?
(Learning company: new managerial fad or recipe for success?)
Autori
Rupčić, Nataša
Izvornik
Poslovni magazin (1334-0905) 4
(2006), 11;
48-49
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
poduzeće koje uči; promjene; učenje; konkurenstke prednosti
(learning company; changes; learning; competitive advantages)
Sažetak
Dvadeseto stoljeće obilovalo je pristupima i teorijama o upravljanju organizacijama koje su menadžerima nudile tzv. « tajnu uspjeha» . Početkom prošloga stoljeća dominantna teorija bila je Taylorov znanstveni menadžment, nakon čega je tridesetih godina slijedio tzv. pokret ljudskih odnosa. Šezdesetih godina pojavila se tzv. kontingencijska teorija. Zaostajanje u konkurentnosti zapadnih kompanija osamdesetih godina prošloga stoljeća i jačanje japanskih korporacija potaknulo je teorijsko izučavanje pristupa koji se temeljio na naglašavanju kulture i izvrsnosti. Navedeni teorijski koncepti imali su izniman utjecaj na način upravljanja organizacijama, iako neki teoretičari tvrde da se radilo tek o primjeni najnovije mode u znanosti o upravljanju. Iako se zrnce istine može naći u tezi da su menadžeri slijedili nove teorijske trendove zbog njihove pomodnosti, ipak treba uzeti u obzir da je interes za navedene teorijske pristupe u prvom redu bio potaknut težnjom i potrebom za svladavanjem organizacijskih slabosti i suzbijanjem vanjskih prijetnja. Promjene u okružju poduzeća postale su stalnom konstantnom. Postizanje održivih konkurentskih prednosti, odnosno stjecanje izvrsnosti u suvremenih uvjetima poslovanja obilježenih globalizacijom, internacionalizacijom i dominacijom informacijske i komunikacijske tehnologije u osnovi počiva na znanju. Javljaju se promjene u internoj okolini poduzeća u smislu sve sofisticiranijih zahtjeva zaposlenika i ostalih interesnih skupina te svijesti o poboljšanju standarda pomoću znanja i učenja. Navedene spoznaje potaknule su izučavanje teorije temeljene na organizacijskom učenju. Iako se ovom pojmu u posljednjih nekoliko godina pridaje velika pozornost, on i nadalje izmiče jasnom određenju. Razlog tomu može se naći i u preklapanju dva koncepta: organizacijskoga učenja i organizacije koja uči. Naizmjenično korištenje ova dva pojma pridonosi pogrešnom razumijevanju procesa učenja i umanjenju njegova učinka u organizacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija